به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پل های دوآب، پل چم شهران، پل زیودار، پل چم مهر، پل حیات الغیب، پل شاهیوند، پل بیشه، پل بابازید، پل قلایی، پل کلات زیودار و پل طاق عباس علی طی ماه‌های گذشته با تلاش شبانه روزی احداث و بازسازی شده است.

با بهره برداری از این پل‌ها زمینه ارتباط بین شهرها و روستاها و جابجایی کالاهای اساسی و مسافر تسهیل و تسریع می شود.

برای بهره برداری از این پل‌ها به طول ۸۳۰ متر و ۸۸۹ تن وزن بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که سه هزار و ۱۷۹ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

پل دوآب از نوع خرپایی در کیلومتر ۳۵ محور خرم‌آباد - پلدختر با ۶۳ متر طول و ۱۰۸ تن وزن، پل چم شهران و زیودار در بخش معمولان هرکدام به ترتیب با ۶۹ متر طول و ۱۱۸ تن وزن و ۵۴ متر و ۹۲ تن وزن بازگشایی خواهند شد.

همچنین پل چم مهر در کیلومتر ۲۵ جاده پلدختر - ایلام با ۱۲۶ متر و ۲۱۷ تن وزن و پل حیات الغیب در مسیر خرم آباد - پل دختر با ۴۵ متر و پل شاهیوند نیز در جاده اتصالی خرم آباد - کوهدشت با ۳۶ مترطول و ۴۸ تن وزن احداث شده و زیر بار ترافیک می رود.

در ادامه پل بیشه در محور سفید دشت- خرم آباد با ۳۶ متر طول و ۶۲ تن ، پل بابا زید در محور پلدختر و کوهدشت با ۲۵۰ متر طول خاکریزی پشت آن، پل قلایی در بخش فیروزآباد با ۴۵ متر و ۸۰ تن، کلات زیودار در محور خرم آباد با ۶۰ متر طول و ۱۰۴ تن و پل طاق عباس علی با ۴۶ متر و ۶۰ تن بازگشایی می شوند.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.