به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید سجاد موسوی روز شنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت عید سعید غدیر در دفتر امام جمعه، با بیان اینکه اگر غدیر زنده نگه داشته می شد، شاید عاشورایی هم اتفاق نمی افتاد، اظهار داشت: نسل جوان ما باید هر روز با آرمان های امیرالمونین علی(ع) مانوس و آشنا شوند.

وی عنوان کرد: امروز اگر در دنیای اسلام نام امیرالمومنین باعظمت برده می شود و نوای قال الباقر و قال الصادق ولایت فقیه و هیبت ایشان دنیا را در بر گرفته و روی فرمایشات مقام معظم رهبری حساب می کنند به دلیل هیبت و همین تقیه اهل بیت(ع)  بوده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه غدیر ، تنها یک واقعه تاریخی نیست که در کتاب ها از آن نامی آورده باشند بلکه اساس دین و تکمیل کننده آن است، خاطرنشان کرد: اصل موضوع ولایت پذیری در این روز عزیز است چرا که در واقعه غدیر خم ، رسالت همه پیامبران الهی کامل شد و تعالی انسان ها رقم خورد. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الشتر نیز در این جلسه با اشاره به بازسازی واقعه غدیر خم توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و همکاری همه ادارات بتوانیم با شکوه هرچه تمام تر این واقعه را در شهرستان بازسازی کنیم.

سرهنگ محمود یوسفوند با اشاره به اینکه برای بازسازی این واقعه به حضور و نقش آفرینی حدودا ۸۰۰ نفر نیاز است، افزود: بازسازی واقعه غدیر نماد یک فرهنگ است که پیامبر اسلام ( ص) برای آینده امت اسلام امامت و ولایت را مشخص کردند. 

وی گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند عمیق بین مردم به ویژه نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) را از جمله اهداف بازسازی واقعه غدیر برشمرد. 

در این جلسه تصمیمات لازم برای بازسازی واقعه غدیر در شهرستان اتخاذ و وظایف هر دستگاه اجرایی نیز در راستای بهتر بازسازی این واقعه مشخص شد.

به گزارش ایرنا دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، امسال از جمعه دهم شهریور تا شنبه هجدهم شهریور است. 

۷۲۶۵/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.