مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: اعتبار تخصیصی سیل به راهداری تنها 10 درصد خسارات وارده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، عباس شرفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: از وقوع سیل تا به امروز 108 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راه‌های تخریب شده استان به راهداری اختصاص یافته که این رقم تنها 10 درصد خسارات وارده است و جوابگوی بازسازی و بهسازی نیست.

وی ادامه داد: با این اعتبار اندک امکان مرتفع کردن تمام مشکلات مردم در بخش راه نیست. بر این اساس در شرایط فعلی در نظر داریم راه‌های مهم و اولویت‌دار را تا قبل از فصل بارندگی ترمیم کنیم.

این مسئول با بیان اینکه از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار داریم پیگیر جذب اعتبارات موردنیاز باشند، ادامه داد: با وقوع سیل‌های ویرانگر فروردین 98 علاوه بر تخریب خانه و کاشانه مردم بیش از 2500 کیلومتر از راه‌های استان دچار انسداد شد به‌طوری‌که راه ارتباطی 870 روستا مسدود شد.
شرفی تخریب بیش از ۶۰۰ دستگاه پل از 20 تا 100 درصد را از خسارات سیل به استان عنوان کرد و افزود: درمجموع در سیل امسال بیش از یک هزار و 130 میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی استان وارد شد.

این مسئول اظهار کرد:  از دوازدهم فروردین که تمام راه‌های منتهی به شهرستان پل‌دختر و شهر معمولان مسدود شده بود، راهداری لرستان به‌عنوان متولی اصلی نگهداری و حفظ راه‌ها به‌سرعت وارد عمل شد تا کار امدادرسانی به مردم را تسهیل کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: خوشبختانه با اقدامات جهادی و تلاش شبانه‌روزی همکاران و بسیج امکانات در ساعت 4 بامداد اولین راه دسترسی به پل‌دختر از گردنه  دهلیج باز شد و در سومین روز بعد از وقوع سیل راه دسترسی به هر دو شهر پل‌دختر و معمولان بازگشایی و مسیر خدمت‌رسانی دستگاه‌های امدادرسان فراهم شد.

وی یادآور شد: با بازگشایی مسیرهای شهرستان پل‌دختر حجم خسارات به راه‌ها نمایان شد و متوجه شدیم جبران این خسارات از توان استان خارج است.

شرفی با بیان اینکه با درخواست از سازمان راهداری خواستار ورود استان‌های معین شدیم و با پاسخ مثبت سازمان، تمام امکانات و تجهیزات 19  استان وارد لرستان شدند، اضافه کرد: در یک اقدام جهادی، تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر با همکاری نیروهای سپاه، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ارتش جمهوری اسلامی ایران در 45 روز همه محورهای دسترسی به مناطق سیل‌زده پل‌دختر و همچنین راه‌های روستایی مسدود استان بازگشایی شد.

وی انتقال و مونتاژ 10 دستگاه پل فلزی بزرگ برای جایگزینی پل‌های تخریب‌شده را از اقدامات شاخص راهداری لرستان دانست و خاطر نشان کرد: با اقدام به‌موقع در 50 روز اول، عملیات انتقال و مونتاژ 500 متر پل فلزی صورت گرفت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و خوشبختانه با نصب این پل‌ها توانستیم رضایت مردم را به دست آوریم.
وی  با بیان اینکه نیروهای راهداری لرستان در حال حاضر نیز به‌طور شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای استان محور خرم‌آباد - پل‌دختر بوده که خسارات قابل‌توجهی به آن وارد شده است که اقدامات کوتاه‌مدت را در این محور انجام داده‌ایم اما در صورت عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات، در فصل بارش احتمال تخریب مجدد وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از اختصاص اعتبار بازسازی محور قدیم پل‌دختر و ساخت واریانت جدید در این محور خبر داد و افزود: با پیشنهادی که در سفر معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم و با تلاش و پیگیری راهداری و راه و شهرسازی، این اعتبار برای محور پل‌دختر در نظر گرفته شده است پیمانکار انتخاب و به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

شرفی تصریح کرد: محور قدیم پل‌دختر راه دسترسی شهرهای ویسیان و معمولان و قطب تولید انجیر کشور است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا رضایت مردم این مناطق را جلب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، کوهدشت، چگنی، دلفان، سلسله و بروجرد نیز خسارات زیادی دیده‌اند و امید داریم با حمایت مردم، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس حداقل‌هایی را که به دولت پیشنهاد کرده‌ایم با اقدامات جهادی و تعامل بین‌بخشی همه دستگاه‌ها محقق و زیرساخت‌ها فراهم شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.