جعفر بدری روز سه شنبه در هفتمین دوره مسابقات سراسری قوه قضائیه در سالن جلسات دادگستری لرستان بیان کرد: برنامه های فرهنگی هدفمند طرح می شود،  و با استفاده از معنویت قرآن و  تعالیم دینی و احادیث و مفاهیم بلند قرآنی تزریق می شود و انگیزه کار،  خدمت رسانی،  ابتکار عمل در روحیه کارکنان قوه قضاییه ایجاد کند و بهره وری مجموعه را بالا رود.

وی اظهار داشت: کسی که اعتقاد دینی مستحکم  و ایمان به تعالیم قرآنی دارد باید در خدمت به مردم پیش قدم باشد و در هر جامعه ای که قرآن تلاوت شود و جلسات قرآنی و نماز و نمازجمعه برگزار می شود ولی خدمت رسانی به مردم ضعیف است باید دانست که از اهداف دینی منحرف شده ایم.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: کسی که با قرآن و تعالیم دینی در ارتباط است باید انگیزه مضاعف برای خدمت به مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مقابل سخن حق هر موجودی خضوع وخشوع دارد و انسانی که در مقابل کلمه حق تسلیم نیست ایمان به قرآن ندارد و در مقابل حکم حق باید تسیلم شد.

بدری افزود: برخی افراد در نمازهای جماعت شرکت می کنند  ولی در مقابل حق تسلیم نیستند و اگر حکمی علیه آنها صادر شود حکم را قبول نمی کنند.

وی اظهار داشت: انسان مومن باید به قدری مراقب باشد که حقی از کسی بر گردنش نماند و کسیکه اعتقاد به حسابرسی دارد در حساب دنیا دقت می کند که کوچکترین حقی بر گردن نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که آمار جرم و ناهنجاری ها آن در حال افزایش است به دلیل این است که به مفاهیم قرآن توجه نشده است، ادامه داد: کسیکه ایمان و اعتقاد دارد که در خدمت رسانی به مردم کم کاری نمی کند.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: هر کس به اندازه تلاشش باید حقوق بگیرد ولی کارمندی که کم کاری دارد و نامنظم و ضعف در عملکرد دارد اگر حتی نماز شب بخواند در راه درست قرار ندارد.

وی افزود: این افراد در تعهدات و روابط اجتماعی و اقتصاد تسلیم حق نیستند و زیاده خواه هستند و قرآن آنها را لعنت می کند چرا که باید مفاهیم قرآن را جدی بیگیریم.

وی تاکید کرد: موسسات فرهنگی و صدا وسیما باید در زمینه مفاهیم قرانی برای کودکان و نواجوانان تلاش کنند و آیات قرآن برای آنها تفهیم شود و بتوانند به قرآن عمل کنند.

بدری بیان کرد: در صورت تبیین و تزریق مفاهیم قرآنی به کودکان در بزرگسالی نیز به این تعلیمات توجه می کنند و انتظار می رود در مجموعه دستگاه قضایی توجه بیشتر شود.

وی اظهار داشت: ماهمیشه نیازمند تعالیم دینی و قرآن هستیم و کسیکه در خدمت رسانی برای گرفتن یک پست بداخلاقی مرتکب می شود و در سمت خود خیانت می کند و اموال عمومی را به درستی حفظ نمی کند و سو استفاده مالی دارد و امتیاز و باج از مردم می خواهد اگر به لحاظ ظاهری آدم متدینی باشد اما  دارای نفاق است.

وی ادامه داد: فردی که چهره درستی از خود نشان می دهد و اعتقادات خود را در ملا عام قرار دهد تا بتواند سمت بگیرد و پس از دسترسی به پست شروع به حیف و میل اموال کند نفاق مرتکب شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در پرونده های اخیر جای تاسف است که در یک جامعه ای با برنامه های دینی و مذهبی و تبلیغ دین برخی برای منافع شخصی از راه باطل و فساد از فرصت ها استفاده کنند.

وی افزود: در جامعه دینی اینگونه رفتارها و استفاده ابزاری از دین به قدرت دست یابد به اعتقادات مردم آسیب می زند و در حالیکه مردم آنها را امین دانستند باعث سلب اعتماد مردم و اعتقادات مردم به متدینین می شوند.

۷۲۷۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.