به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۱۰۰تن از دانش آموزان و کودکان شهر اشترینان با به تصویر کشیدن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب با بهره گیری از انواع مداد رنگی، گواش و رنگ روغن خیابان امام خمینی این شهر را  نقاشی کردند.

  برپایه این گزارش، شرکت کنندگان در این نقاشی خیابانی که برای نخستین بار در لرستان انجام می شد با شعار آب مایع حیات، آب را هدر ندهیم، آب سرمایه حیات و آب را ارزان نفروشیم نقاشی هایی بر در و دیوار شهر کشیدند.

بخشدار اشترینان در این آیین گفت:  متاسفانه هنوز در بحث صرفه جویی مصرف آب اقدامات چشمگیری صورت نگرفته و نتوانستیم این اساسی ترین نیاز کشور را در همه سطوح جامعه فرهنگ سازی کنیم.

مقداد صارمی افزود: در ۵۰ سال اخیر مصرف بهینه آب و استفاده درست از مایه حیات مهم و اساسی نادیده گرفته شد که بازنگری در همه سطوح برای اصلاح آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار داشت: باید مصرف کنندگان در زمینه آب قابل برنامه ریزی شده با یکدیگر به توافق برسند تا نه سال‌های پر آب ما را هیجان‌زده کند و نه سال‌های کم‌آب ناامید شویم.
بخشدار اشترینان بیان کرد: کمبود آب و خشکسالی در استان محسوس است و باید با اتخاذ تدابیر راهبردی و فرهنگ صرفه جویی شرایط موجود را مدیریت کرد.  
صارمی ادامه داد: اتخاذ رویکرد مسالمت آمیز از سوی شهروندان و مدارا با کم آبی باید در اولویت قرار گیرد و در کنار توجه به رویکرد صرفه جویی به افزایش تولید آب در این منطقه با بهره گیری از سدها  اقدام کرد.  

این همایش خیابانی با حضور رییس انجمن نمایش استان مدیران و مسوولان شهرستان بروجرد و اشترینان  و جمع کثیری مردم  شهر اشترینان  اجرا و  در پایان جوایزی توسط اداره آموزش و پرورش اشترینان تهیه و به دانش آموزان حاضر در برنامه اهدا گردید.

۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.