به گزارش ایرنا، عباس شرفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خسارات سیل دوازدهم فروردین امسال در بخش نگهداری راه و ابنیه فنی بی‌سابقه بود تا جایی که میزان خسارات بیش از یکهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان برآورد گردید.

وی گفت: در حال حاضر با گذشت قریب به ۱۲۰ روز از سیل ویرانگر، نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان همچنان در خط مقدم بازسازی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 وی افزود: در چندین نقطه از مسیر (تنگ‌تیر، چم‌حیدر، تنگ بابابهرام، گاوزرده و افرینه) نیاز مبرم به احداث دیوار حائل می‌باشد که باتوجه به تاخیر در ابلاغ اعتبارات ممکن است که پروژه در موعد مقرر انجام نگیرد و این نگرانی وجود دارد که در سیلاب‌های پاییز و زمستان مسیرهای بازسازی‌شده دوباره تخریب و قطع شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به موفقیت راهداری در نصب پل‌های فلزی گفت: راهداری لرستان در اقدامی جهادی تاکنون موفق شده است ۹ دستگاه پل فلزی خرپایی بزرگ را در چم‌شهران، چم‌مهر، زیودار، کلات زیودار، حیات‌الغیب، شاهیوند، دوآب ویسیان، طاق عباسعلی و بیشه نصب و به بهره‌برداری برساند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین پل‌های کیان‌آباد و برگلان‌سوخته در پلدختر و سه‌سوک در آبسرده الیگودرز در حال ساخت هستند و عملیات بهسازی پلهای چم‌دیوان، دلبر و برکه در حدفاصل ویسیان به چگنی در دست اقدام می‌باشند.

شرفی اضافه کرد: با توجه به اهمیت محور بابازید به عنوان راه شریانی- ترانزیتی جنوب به غرب و شمال کشور و برقراری ارتباط پلدختر با استان کرمانشاه و شهرهای کوهدشت و رومشکان بازسازی این محور از اولویت‌ها بود که با تلاش بی‌وقفه همکاران بازسازی موقت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و تردد در آن برقرار شد.

وی گفت: در زمان مسدود بودن پل بابازید محور بروجرد - همدان به‌عنوان مسیر جایگزین برای تردد غرب و شمال غربی کشور به جنوب مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت و آمار تصادفات در این محور افزایش یافته بود.

وی افزود: با بهره‌برداری از پل بابازید ضمن کاهش تصادفات فوتی در شهرستان پلدختر، شاهد کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک در محور بروجرد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از بازسازی پل‌های گردنه طولکش خبر داد و گفت: این پل‌ها که در سیل به‌شدت تخریب شده بود توسط یکی از شرکت‌های پیمانکاری معتبر استان در حداقل زمان بازسازی و به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: پروژه‌های پشتیبانی روشنایی جاده‌های استان به مناقصه رفته است که با بازگشایی پاکات مناقصه و انتخاب پیمانکار، به‌زودی عملیات نصب و ایجاد روشنایی پایدار در تمام محورهای استان آغاز می‌شود.

شرفی درخصوص فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در دیگر نقاط استان نیز گفت: در حال حاضر روکش آسفالت در محورهای مختلف نظیر الیگودرز-خمین، الیگودرز-خان‌آباد، گردنه رازان در محور خرم‌آباد-بروجرد، محور درب گنبد کوهدشت در حال انجام است.

وی افزود: انتظار داریم دولت و مجموعه مدیریت ارشد استان در تخصیص به‌موقع اعتبارات همکاری بیشتری داشته باشند تا پیش از آغاز فصل سرما عملیات بازسازی را به سرانجام برسانیم.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.