عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت بدهی پیمانکاران از طریق اسناد خزانه آن‌ها را بی‌انگیزه کرده است.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: در شرایط کنونی دولت در پرداخت طلب پیمانکاران با مشکلات اعتباری مواجه است.

وی ادامه داد: این مشکلات اعتباری در انجام کار پیمانکاران در پروژه‌ها اثر منفی دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای پرداخت بدهی به پیمانکاران از اسناد خزانه استفاده می‌کنند و آنان مجبورند این اسناد را در قالب اوراق بهادار قابل معامله در بورس به فروش برسانند تا بتوانند طلب خود را وصول کنند.

کیان‌پور تصریح کرد: 40 درصد از ارزش واقعی این اسناد در بورس کم شده و این مهم سبب شده پیمانکاران تنها به 60 درصد از طلب خود دست یابند.

وی با بیان اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران از طریق اسناد خزانه آن‌ها را بی‌‌انگیزه کرده است، عنوان کرد: پیمانکاران به دلیل کاهش این اعتبارات مجبورند از کیفیت مصالح و پروژه کم کنند و یا از انجام پروژه انصراف دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: نیاز است دولت شرایط را برای حضور پیمانکاران فراهم کند تا آن‌ها انگیزه لازم را برای اجرای پروژه‌های عمرانی کسب کنند.

کیان‌پور در خصوص بازار مسکن گفت: روند خریدوفروش مسکن و عدم گرایش مردم به خرید خانه سبب می‌شود قیمت مسکن سیر نزولی پیدا کند.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش قیمت مسکن تولید انبوه مسکن توسط دولت است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افزایش وام خرید مسکن منجر به تحریک بازار و افزایش قیمت می‌شود.

وی یادآور شد: افزایش ساخت‌وساز مسکن هم به نفع اقتصاد کشور است و هم بازار مسکن رونق می‌گیرد و باوجود افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.