شجاعی کیاسری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده لرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارات سیل اخیر حجم گسترده ای را برجا گذاشته است و مسئولان براساس توانمندی های خود نیازهای اولیه مردم را به صورت موقت برقرار کرده اند.
وی ادامه داد: اما باید تلاش کرد تا تمام نیازهای مردم را بصورت دایم برقرار کنیم چرا که ممکن است بازهم براثر یک حادثه به شرایط ناهنجار بازگردد.
دبیرکمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بیان کرد: باید از ظرفیت های مردمی برای احیا و بازسازی و روند عادی سازی کمک بگیریم که در این راستا مردم ایران در سیل اخیر از خودشان زیبایی هایی را خلق کردند که مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشان اشاره فرمودند که همدلی و وفاق ملی به نمایش گذاشته شد.
کیاسری اضافه کرد: برای ساخت و سازها بخصوص روستاهایی که در معرض خطر هستند اکنون باید آمایش سرزمینی از جهت بلایای طبیعی و بحران تعریف شود.
وی یادآور شد: اما آن چیزی که کارگروه به نتیجه رسیده این است که مردم نسبتا به زندگی عادی برگشته اند اما خسارات سیل مسایل روحی و روانی را بر مردم وارد کرده که می طلبد مسئولان به قول های خود عمل کنند.
دبیرکمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده افزود: مسئولان باید در کنار مردم باشند چرا که این موضوع یک امری انسانی و اسلامی است و حکومت اسلامی نسبت به این موضوعات تعهد دارد و یک الگو برای کشور و حتی جامعه جهانی باشیم.
کیاسری بیان کرد: منابع دولتی محدود است و باید از بخش های خصوصی و تسهیلات استفاده کنیم و در این راستا مبلغی را پیش بینی شده که نیاز به اصلاح دارد.
وی اضافه کرد: کمیته متشکل از کارگروه هایی است که هرکدام به وظایف خود عمل می کنند.
دبیرکمیته تبلیغات و اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده گفت: حجم پوشش رسانه ای بیگانگان گسترده است اما باید با کمک رسانه های داخلی و مردم بتوانیم این جو منفی را خنثی کنیم.
کیاسری ادامه داد: مردم در کلام از حکومت، نظام و مسئولان راضی بوده و معتقدند که جانانه تلاش شده است.
3210/7264/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.