به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روزسه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید درسالن جلسات اداره ارشاد بروجرد اظهارداشت: برای تکمیل این 2 طرح 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز کشوری، پنج میلیارد ریال توسط استانداری لرستان و پنج میلیارد ریال نیز توسط فرمانداری ویژه شهرستان اختصاص یافته است.
وی افزود: هرگونه هزینه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی، نوعی سرمایه گذاری است که در بلندمدت جواب می دهد و مانع بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی می شود.
فرماندار بروجرد با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اضافه کرد: درشرایط کنونی فضای مجازی باعث شده بین کتاب و کتابخوانی فاصله ایجاد شود، براین اساس باید برای تشویق به مطالعه درسنین کم اقدامات جدی را در دستور کار قرار داد.
رحیمی بیان کرد: فارغ از انکار اهمیت فضای مجازی این فضا باعث شده که فرهنگ مطالعه در تمام سطوح و حتی در مقطع دانشگاه و در بین دانشجویان نیز با کمرنگ شود که وجود این مهم می طلبد مجدد با ارائه راهکارهایی در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی این مهم اقدام کرد.
وی ادامه داد: دوران دبیرستان و دانشگاه بهترین زمان برای ارتقای دانش، مطالعه و کتابخوانی است که باید برای استفاده درست و بهره برداری از این زمان، برنامه هایی متناسب در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه داشت.
معاون استاندار لرستان گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی، بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی به نوعی ریشه در فاصله گرفتن از کتابخوانی دارد. رحیمی با تاکید بر اینکه دید فرهنگی همه افراد باید عام شود، اظهارداشت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منحصر به یک دستگاه نیست همه در برابر این مساله مسئولیت دارند و در نظرگرفتن نیم درصد درآمد شهرداری ها به توسعه کتابخانه های نیز در راستای ضرورت و اهمیت مطالعه و کتابخوانی است.
وی افزود: تشویق مردم به کتابخوانی بصورت در نظر گرفتن جایزه و برگزاری جشنواره ها اقدام مناسبی است که از جمله آنها می توان به جشنواره رضوی اشاره کرد و باید برای آن تبلیغات موثری صورت گیرد.
1920/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.