به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه پنجشنبه در گفتگویی اظهار داشت: تاکنون مشکل خاص بهداشتی در مناطق سیل زده لرستان گزارش نشده اما با توجه به شروع فصل گرما و سکونت برخی از سیل زدگان در چادر ها باید مراقبت های بهداشتی بیشتر شود.
وی افزود: آب و برق روستاهای سیلزده لرستان به طور کامل برقرار شده اما به دلیل اضطرار برقراری ها به صورت موقت بوده و ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند.
استاندار لرستان گفت: با تامین و افزایش اعتبار امیدواریم بتوانیم کیفیت لازم را بالا برده و به صورت دائم آب و برق روستای سیلزده لرستان را وصل کنیم.
خادمی همچنین به خسارت وارده ناشی از سیل به باغات انجیر این استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مزیت‌های نسبی لرستان وجود باغات انجیر است که یکهزار و 800 هکتار در لرستان وجود دارد و در این زمینه رتبه اول را در کشور دارا هستیم.
وی افزود: در نظر داشتیم از این باغات در حوزه های تبدیلی استفاده کنیم که سیلاب 200 هکتار از این باغات را از 10 تا 100 درصد خسارت وارد کرد اکنون تا یک و نیم متر گل و لای اطراف درختان وجود دارد.
وی بیان کرد: از چند هفته اخیر دستگاه ها لازم وارد باغات شده اما دسترسی ها سخت بوده و کار آسانی نیست اما امیدواریم با کمک کشاورزان و نیروهای دیگر بخش عمده‌ای از گل و لای را از اطراف درختان خالی کنیم.
سیل فروردین ماه امسال علاوه برای اینکه حدود 40 هزار میلیاردریال در استان خسارت برجای گذاشت موجب مرگ 15 نفر از مردم این مناطق شد.
/6060/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.