به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته 9 هزار و 550 حامی به ‌طور مستقیم حمایت از9 هزار و 603 کودک ایتام و محسنین را پذیرفتند و بیش از 194 میلیارد ریال به ‌صورت نقد و کالا به این خانوارها مساعدت کردند.
وی به تداوم اجرای طرح اکرام و ایتام در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان طرح اکرام می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد و یا از طریق سایت www.Emdad.ir نسبت به پذیرش و حمایت مادی از کودکان یتیم در طرح اکرام و کودکان نیازمند با سرپرست بیمار و محسنین شرکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با اشاره به سرانه واریزی حامیان در ماه به کودکان موردحمایت بیان کرد: سرانه دریافتی هر کودک یتیم از طرف حامیان یک میلیون و 680 هزار ریال و سرانه طرح محسنین 749 هزار ریال است.
فارسانی اضافه کرد: شورای زکات در روستاها و شهرستان‌ها به‌عنوان متولی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات زیر نظر کمیته امداد شکل‌گرفته و در سال گذشته 161 میلیارد ریال زکات واجب، زکات مستحبی جمع‌آوری و زیر نظر شورای زکات هزینه شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 861 روستای لرستان یک هزار و 817 روستا شرایط پرداخت زکات را دارند.
محمدی فارسانی به همکاری سه هزار 300 عامل افتخاری زکات در لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 370 مبلغ روحانی به‌صورت مقطعی و افتخاری در بحث ترویج احیا فرهنگ زکات مشارکت دارند و مابقی در رده‌های روستا عامل زکات هستند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: در سرفصل کمک به محرومین 117 میلیارد در زمینه تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت و کمک‌های موردی هزینه شده است.
وی ادامه داد: در این راستا 73 درصد زکات صرف محرومین و در سرفصل طرح های عمرانی 44 میلیارد ریال در زمینه مساجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینیه و سایر پروژه 27 درصد هزینه شده است.

**40 مرکز نیکوکاری در لرستان فعال است
مدیرکل کمیته امداد لرستان بیان کرد: مردم از طریق صندوق‌های کوچک خانگی بیش از 74 میلیارد ریال صدقه دادند.
فارسانی اضافه کرد: درآمدهایی که از طریق کمیته امداد جمع‌آوری در جهت رفع محرومیت‌زدایی نیازمندان مطابق ضوابط هزینه می‌شود.
وی به ارتباط و هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌گیری و تعامل با مراکز و مؤسسات نیکوکاری جز اهداف راهبردی امداد در شرایط جدید است.
مدیرکل کمیته امداد به تأسیس مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد و واگذاری مدیریت درآمد و هزینه‌ها به این مؤسسات اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 40 مرکز نیکوکاری در محلات با محوریت مساجد زیر نظر هیئت‌امنا فعالیت می‌کنند، براساس ضوابط جذب کمک‌های مردمی و هزینه کرد آن در اختیار هیئت امنای مرکز نیکوکاری است و در سال گذشته بالغ‌بر 112 میلیارد ریال جمع‌آوری و هزینه کرده‌اند.
محمدی فارسانی با اشاره به طرح جمع‌آوری صدقه از طریق مشترکین خانگی و صندوق‌های نصب‌شده در معابر گفت: 180 هزار نفر از مردم لرستان از طریق صندوق‌های کوچک خانگی به نیازمندان کمک می‌کنند و طی سال 97 بالغ‌بر 74 میلیارد و 655 میلیون ریال جمع‌آوری و در زمینه، امور معیشتی، درمان بیماران صعب‌العلاج، مسکن، تأمین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان، کمک‌هزینه جهیزیه و کمک موردی در شهرستان‌های مربوطه هزینه شده است.
وی به رویکرد نوین این نهاد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی ازجمله صدقات به شیوه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کد دستوری #066*8877* از طریق تلفن‌های همراه بدون هزینه در تمام شبانه‌روز می‌توان در همه سرفصل‌های امداد وجوه واریزی شامل: صدقات، صدقه سفر، طرح اکرام، زکات، سایر کمک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بدون نیاز هزینه واریز کرد.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.