به گزارش ایرنا، شرایط آب و هوایی گرم و نامساعد این روزهای پلدختر به ویژه در چادرهای اسکان بدون امکانات سرمایشی موجب شده تا مردم این منطقه سیلزده با سختی روزگار خود را سپری کنند.
این در حالی است که مردم مناطق سیلزده پلدختر با وجود از دست دادن منازل و لوازم زندگیشان با وجود نبود امکانات اما آغاز ماه مبارک رمضان را فراموش نکرده اند و در تکاپوی مهیاشدن برای روزه گرفتن و بهره بردن از فیض الهی هستند.
در این راستا تعداد زیادی از سیلزدگان در بازدید خبرنگاران ایرنا از این مناطق نخستین اولویت نیازهای این روزهایشان را توزیع کتب مذهبی عنوان می کردند.
آنها با اشاره به اینکه هیچگونه امکاناتی از جمله وسایل سرمایشی ندارند ولی بیشتر نبود رادیو و تلویزیون و کتب مذهبی برای سپری کردن ماه مبارک رمضان به عنوان نیاز اعلام می کردند.
آنان با وجودیکه به سختی شرایط در زیرچادرها و گرد و غبار و گرمای هوا در ماه مبارک رمضان تاکید داشتند و برخی دل آزرده از دست دادن اندوخته هایشان و عدم امکان به جای آوردن نذرهایشان در این ایام هستند، اما بهره گیری از خوان الهی را برخود واجب و مایه آرامش می دانستند.

** موسسات و خانه های قرآنی مناطق سیلزده حمایت می شوند
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: برنامه های محفل انس با قرآن،برنامه های تفسیر قرآن با حضور گروه های مختلف،برنامه های محافل انس با قرآن جزء خوانی، جزء خوانی در مساجد، اجرای برنامه های روحی، روانی و کاهش آلام به ویژه برای کودکان و زنان در این ایام در مناطق سیلزده استان برگزار می شود.
حجت الاسلام احمد غلامی افزود: در این راستا اوقاف، امور خیریه و اداره کل ارشاد استان پگیر امورات قرآنی و نیازهای قرآنی سیلزدگان هستند.
وی اظهار داشت: به همین منظور موسسات و نهادهای قرآنی شهری و روستایی استان حمایت می شوند و در روستای چم مهر محافل قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.
حجت الاسلام غلامی به اعزام روحانی و گروه های جهادی جهت رفع نیازهای مذهبی مردم در زمینه های مختلف اشاره کرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.