مسعود رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستا با 241نفر جمعیت در قالب 43 خانوار در 70 کیلومتری خرم آباد واقع شده که علاوه بر بافت فرسوده و مستهلک، راه دسترسی مناسبی ندارد.
وی با اشاره به استقرار روستا در یک کوهپایه اظهار داشت: به دلیل محدودیت زمین و شرایط نامساعد جغرافیایی امکان ساخت و ساز جدید و تامین زیرساخت ها در محل فعلی روستا وجود نداشت و جانمایی جدید مقابل مکان فعلی انجام شد.
وی تصریح کرد: با توجه به رضایتمندی بیشتر اهالی روستا، تاکنون 36 قطعه زمین تفکیکی به صورت رایگان آماده شده و برای هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد نیز پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تاکید کرد: برای تسریع در روند انتقال روستا نیازمند همکاری دستگاههای مرتبط در فراهم کردن خدمات زیربنایی و تسهیلات بانکی هستیم.
رضایی گفت: همچنین ساکنان این روستا باید نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند تا مراحل صدور پروانه ساخت در سریع ترین زمان انجام شود.
به گفته وی به طور متوسط برای ساخت هر متر مربع واحد روستایی 13 تا 15 میلیون ریال اعتبار نیاز است که با توجه به هزینه های حمل مصالح و تجهیزات ساختمان سازی، این رقم افزایش می یابد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: 173 هزار خانوار در 2 هزار و 980 روستای استان و در قالب 153 هزار واحد مسکونی زندگی می کنند.
رضایی با اشاره به مقاوم سازی 103 هزار واحد مسکن روستایی لرستان ادامه داد: 20 هزار واحد باید احداث شود و 50 هزار واحد نیازمند مقاوم سازی بوده اما مبلغ تسهیلات و شرایط نه چندان مناسب اقتصادی خانواده ها موجب عدم تحقق این امر شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.