به گزارش ایرنا محمد مخبر روز چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه طرح پیشرفت و آبادانی کوهدشت و دلفان در استانداری افزود: چندسال قبل تفاهم نامه ای در این راستا با استانداری منعقد کرده بودیم که امروز نتایج نشان می دهد عمل به این تعهدات بسیار مطلوب بوده است.
وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پنج هزار و 128 طرح اقتصادی و یکهزار و 572 طرح زیربنایی همچون مسجد مدرسه و جاده در لرستان اجرا کرده است.
وی ادامه داد: در مجموع هفت هزار میلیارد ریال توسط این ستاد در لرستان هزینه یا سرمایه گذاری شده و به طور متوسط تحقق تعهدات در هر سرفصلی بیش از 50 درصد بوده است.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به وقع سیل فروردین ماه در لرستان گفت: شاید یکی از عواملی که علیرغم مشکلات و فشار سیل موجب کمترین تنش در لرستان شد وحدت و همدلی نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان بوده است.
مخبر بررسی وعده های ستاد را اولویت کاری خود را برشمرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در 10 استان سیلزده قرارگاه ایجاد کرد و سه میلیون و 400 هزار قلم خدمات رسانی همچون تامین اقلام امدادی را ارایه داد.
وی تفاهم و همدلی ایجاد شده در جریان امدادرسانی به سیلزدگان را تجلی صحنه های تفاهم و ایثار جنگ دانست و تصریح کرد:‌ به فرموده رهبر معظم انقلاب باران رحمت خدا بود اما ما مدیریت نکردیم و بخشی از ان نقمت شد اما در مجموع نعمت بارندگی ها بسیار است و بحرانی که دشمن روی خشکسالی های ایران و تنش های اجتماعی حساب کرده بود را دفع کرد.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: بعد از سیل قول هایی از جمله تامین 10 هزار لوازم خانگی و 15 هزار بسته نوشت افزار برای لرستان داده شد.
مخبر افزود: مقرر شد اقلامی که توانایی تولید آن در لرستان وجود دارد از همین استان تامین شود که در این راستا انعقاد قرارداد بایخچالسازی لرستان در دست اقدام است و به گفته مدیر کارخانه؛ این قرارداد موجب 200 اشتغال مستقیم جدید خواهد شد.
وی با بیان اینکه 15 هزار بسته نوشت افزار نیز تهیه شده اظهار داشت: بازسازی 500 دستگاه پمپ آب با اعطای هر دستگاه 30 میلیون ریال بلاعوض و 70 میلیون ریال وام قرض الحسنه نیز مقرر شده بود که تا فردا پنجشنبه مبالغ 30 میلیون ریالی به حساب استان واریز می شود.
وی ادامه داد: یکهزار راس دام سبک نیز در استان توزیع می شود و تمامی این اقدامات با هماهنگی استانداری خواهد بود.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: قبل از سیل 140 هزار خانه روستایی در خوزستان و 93 هزار واحد مسکن روستایی لرستان توسط نمایندگی بیمه برکت بیمه شده است و اکنون نیز برای ساخت و تعمیر 20 هزار واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم کردیم و امیدواریم بخش قابل توجهی از این میزان سهم لرستان باشد.
مخبر افزود: چنانچه وضعیت واحدهای مسکونی سیلزده ساماندهی شود تا پایان اردیبهشت نیز لوازم خانگی تعهد شده توسط ستاد اعطا می شود و امید می رود بخش عمده ای از تعهدات اشتغال و مسکن سازی تا پایان امسال صورت گیرد.
وی تاکید کرد: چنانچه مسوولان استان کمک نکنند نمی توانیم به وعده های خود عمل کنیم چراکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پشتیبانی های مالی را انجام می دهد اما اقدامات اجرایی باید توسط استان صورت گیرد.
سیل امسال علاوه بر خسارت هزاران میلیارد تومانی به بخش مختلف لرستان و فوت 15 نفر موجب تخریب 35 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.