به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا رحمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده پلدختر درجمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: دولت همانند سایر بخش‌ها مانند مسکن به واحدهای صنفی خسارت دیده از سیل نیز کمک خواهد کرد.
وی افزود: خسارات و میزان آسیب های ناشی از سیل که به واحدهای صنفی پلدختر واحد شده توسط ستاد حوادث جمع بندی می شود و در جلسه دولت در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: ترکیبی از پرداخت بلاعوض و تسهیلات با سود پایین به دارندگان واحدهای صنفی که در جریان سیل آسیب دیده اند در روزهای آینده با تعیین وجه انجام می‌شود که در این رابطه برآورد کامل خسارات در استان لرستان و شهرستان پلدختر انجام شده است.
رحمانی ادامه داد: واحدهای مسکونی ، معیشت مردم و مزارع آسیب دیده از سیل در پلدختر در اولویت تصمیم‌گیری دولت است و در ادامه در رابطه با صنایع تولیدی و کشاورزی نیز برنامه ها ادامه دارد .
وی خاطرنشان کرد: مزارع و کشاورزی در خود این حوزه تصمیم‌گیری شده اما بخش صنعت آن باقی مانده که در رابطه با همه اینها در یک پکیج برنامه ریزی جامع خواهد شد.
وی افزود: برای وامهای کشاورزی در مناطق سیل زده استمهال 2 سال پیش بینی شده و بخشودگی مالیاتی برای واحدهای تولیدی و اصناف در نظر گرفته شده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: دولت تمام منابع و امکانات را پای کار آورده و اهداف پیش بینی شده در صورت لزوم از صندوق نیز استفاده شود وحتی پیش بینی شده درصکرت لزوم ازصندوق نیز استفاده شود و اذن مقام معظم رهبری نیز در این خصوص اخذ شده تا بتوان بخشی از آسیب ها و خسارات وارده به مردم را جبران کرد.
وی در حاشیه بازدید از مینی پالایشگاه پلدختر گفت: احداث این واحد پالایشگاهی در پلدختر باعث خوشحالی است و وقوع سیل انگیزه دولت را برای احداث این واحدها و ایجاد اشتغال در شهرستان بیشتر کرده است.
رحمانی خاطرنشان کرد:دستورات لازم در رابطه با پیگیری هر چه سریعتر فعالیت پروژه های صنعتی در حال احصا شده و کمک می‌شود تا از اعتبارات خود سازمان نیز برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب استفاده شود و این پروژه ها فعال شوند.
7272/3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.