به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی در آیین افتتاح ساختمان شیلات استان اظهار داشت: مجموعه شیلات استان تلاش‌های خوب و ارزنده‌ای در این حوزه انجام داده و لرستان اکنون دارای جایگاه خوبی در بخش آبزی پروری است.
وی با اشاره به اینکه لرستان از یک سیل مهیب و ویرانگر آسیب دیده است، بیان کرد: این سیل خیلی از داشته‌های استان را از بین برد و به اقتصاد لرستان، خانوارها و مردم لطمات جدی وارد آورده است.
وی گفت: به حوزه کشاورزی و شیلات در این سیل ضربه جدی وارد شد و مراکز جمعیتی، تأسیسات و پروژه‌های کشاورزی در کنار رودخانه‌ها از بین رفتند.
استاندار لرستان طغیان رودخانه کشکان را بی سابقه برشمرد و افزود: در محاسبات علمی دوره بازگشت آن به یکهزار سال رسیده و احتمال چنین سیل یک هزارم بوده است.
خادمی ادامه داد: بازسازی و رساندن لرستان به مرحله قبل نیاز مساعدت همه عزیزان به خصوص استان‌های معین است و سعی شده در کوتاه مدت مشکلات جدی رفع شود اما طی بلند مدت کار زیاد است.
وی اضافه کرد: برای رفع خسارات سیل نیازمند اختصاص منابع ملی در این زمینه هستیم، با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تسهیلات خوبی برای حوزه کشاورزی منظور شده اما جبران خسارات به این حجم طبیعتا از عهده دولت به تنهایی خارج است.
استاندار لرستان گفت: بازنگری مهندسی در حوزه شیلات و دیگر بخش‌های استان فرصت بزرگی است تا بتوانیم مزارع و تاسیسات را از بستر رودخانه‌ها دور کنیم.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.