به گزارش ایرنا،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در این نشست گفت: پیرو دستور رئیس دانشگاه تهران در خصوص طرح پایش و بررسی سیل لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی لرستان متولی امر شد و بنا بر این شد که این طرح را با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های لرستان عملیاتی کند.
سیامک بهاروند افزود:به همین منظور از تمام نهادها و دستگاه‌های استان که بامسئله سیل مرتبط بودند دعوت شد که در این طرح مشارکت داشته باشند.
وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند قبل از هر چیز تصاویر و مستندات خود در خصوص آسیب‌های سیل را قبل از بازسازی و مرمت ثبت و نگهداری کنند و برآورد دقیقی از خسارات ناشی از آن ارائه دهند تا در روند کار موفقیت بیشتری حاصل شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان مرکزی دانشگاه منابع مالی این طرح را تقبل کرده است لازم است این فرصت را غنیمت شمرده و با بهره گیری از این طرح پژوهشی اقدامات پیش گیرانه و علمی در خصوص سیل‌های آینده را به عمل آوریم.
در ادامه این جلسه حاضرین به بیان بررسی‌ها و نظرات خود در خصوص دیگر چالش‌های ناشی از سیل از جمله لغزش زمین، تخریب جنگل‌ها و مراتع، نبود مخازن و سد جهت نگهداری روان آب‌ها و عدم رعایت استانداردها در ساخت و سازهای حواشی رودخانه‌ها پرداختند.
خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شده است.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی هزاران روستا و چند شهر تخریب شد.
7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.