رضا زینی وند مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان سیل اخیر تعداد 87 مدرسه تخریب و به 520 آموزشگاه لرستان آسیب وارد شده است.
وی اظهار داشت:با تدبیر مقام عالی وزارت، استانهای البرز ،همدان، قم، مرکزی ،کرمانشاه ، شهر تهران و شهرستانهای تهران بعنوان استانهای معین آموزش و پرورش لرستان انتخاب شده اند.
زینی وند مقدم ادامه داد: همچنین پنج میلیارد تومان نیز برای اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس آسیب دیده از سیل تامین اعتبار و100 کانکس ، پنج هزار میز و نیمکت در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.
وی افزود:پیگیری برای ایجاد مراکز مشاوره تحصیلی و روانشناسی و تاب آوری، اجرای برنامه های مفرح و شادی آفرین توسط کانون پرورش فکری لرستان، تلاش برای اسکان اضطراری فرهنگیان و خانواده‌های دانش آموزان، جمع آوری کمک های مردم سراسر کشور با همکاری سازمان های مردم نهاد و همچنین پیگیری برای برگزاری اردوهای علمی برای دانش آموزان پایه دوازدهم انجام گرفته است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد،دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.