به گزارش ایرنا، دنیلز در این سفر دو روزه از مناطق سیل زده پلدختر، معمولان و خرم آباد بازدید می کند.
در این سفر وضعیت سیل و خسارت های وارده به استان برای وی تشریح می شود تا در صورت ارائه گزارش به سازمان ملل، وضعیت استان به درستی تشریح شود.
دنیلز هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در تهران است که دوشنبه هفته جاری در حاشیه نشست هم اندیشی نمایندگان دفاتر سازمان ملل متحد در ایران که با موضوع کمک رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل (فروردین ٩٨) در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفته بود: سازمان ملل برای ارسال کمک های نقدی به سیل زدگان کانال مالی بانکی مشخصی را تاسیس کرده تا این کمک ها به ایران برسد.
وی در پاسخ به این سوال که کمک های نقدی و سایر کمک ها از چه طریقی وارد ایران می شود، گفت: سازمان ملل متحد تاکنون علاوه بر منابع موجود، یک میلیون و 420 هزار دلار برای مساعدت فوری و مستمر و تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تأسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه برای سیل زدگان کمک کرده است.
وی افزود: سازمان ملل کانال مالی بانکی مشخصی را تاسیس کرده است که این کمک های مالی و نقدی به ایران برسد و این نتیجه تلاش هایی است که در مقر سازمان ملل انجام شده است.
هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در تهران افزود: بخشی از اقلام هم که به ایران می رسد به این صورت است که سازمان ملل از خارج از ایران خریداری کرده و به ایران می رساند.
دنیلز خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در بالاترین سطح در سازمان ملل برای کمک به سیل زدگان انجام شده که از رسیدن یک سری کمک ها به ایران جلوگیری نشود.
وی پیش از این نیز اعلام کرده بود با هدف ابراز همبستگی خود با سیل زدگان و مهمتر از آن درک اینکه بیشترین نیازهای ضروری کدام است، کدام استان ها به کمک های سازمان ملل متحد نیاز دارند، وهمچنین مذاکره با مسئولان برای چگونگی ارائه کمک ها به مناطق سیل زده سفر می کند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 30 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.