به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز دوشنبه در جلسه شورای اداری معمولان گفت: تعداد 152 خانه مددجویی بر اثر سیل بطور کامل تخریب شده و تعداد 250 نفر نیز خانه های آنها دچار آسیب شده که کار ساخت و تعمیر آنها حتی اگر بنا بر ارزیابی های بعدی به بیشتراز این هم برسد توسط کمیته امداد انجام می شود.
وی افزود: ساخت واحدهای مسکونی از بین رفته با در نظر گرفتن مسائلی همچون حریم رودخانه و مسائل شهرداری و سایر نکات مورد توجه ، انجام می شود.
رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه تعداد هزارو 600 خانه بیمه حوادث هستند گفت: بیمه مستقر می شود و ارزیابی های لازم را انجام خواهد داد.
وی افزود: 25 میلیون بیمه منازل روستایی، 35 میلیون بیمه منازل شهری و 15 میلیون بیمه لوازم خانه اعم از شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.
فتاح با اشاره به بازدید میدانی شب گذشته از مناطق سیل زده لرستان گفت: عصر روز گذشته برای مددجویان تحت پوشش تک نفره 320 هزار تومان وبرای پنج نفره ها یک میلیون تومان به حسابشان واریز شده است.
رئیس کمیته امداد کشور با تاکید اینکه اطلاع رسانی از مناطق سیل زده باید اصولی و صحیح صورت گیرد گفت: اینکه در مردم ایجاد دلهره و نگرانی شود چیزی بدست نمی آید و باید اقدامات انجام شده توسط دستگاههای مختلف اعم از دولت، انقلابی، نیروهای مردمی و نهادهای امدادگر و همه کسانیکه مشارکت دارند بدرستی اطلاع رسانی شود.
وی افزود: خدماتی که ارائه می شود باید بیان شود و بحران در همه جای دنیا اتفاق می افتد که اتفاقا در کشور ما به دلیل روحیه جهادی که وجود دارد در مواقع بروز بحران ، جلوتر از دنیا هستیم.
فتاح با تاکید بر اینکه باید شان و منزلت مردم همواره بالا نگه داشته شود گفت: کارهای اورژانسی که باید انجام شود انجام شده است و آنچه که باقی مانده آسیب های وارده به زیرساخت ها ،راهها، پل ها و آسیب به زیرساخت های شغلی است که زمان بر است و رسیدگی و پیگیری آنها هم در حال انجام است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و 15 نفر هم تا کنون بر اثر این سیل جان خود را از دست داده اند.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.