محمد مهرافزون روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خسارات و آسیب وارد شده ناشی از بارندگی های اخیر حدود 35میلیارد ریال برآورد شده است.
وی بیان کرد: به سالن های ورزشی و مدارس شهر و روستا در اثر سیل‌ و آبگرفتگی آسیب های زیادی وارد شده که به مرمت و تعمیرات اساسی نیاز دارند.
مهرافزون اظهار داشت: بر اثر سیل برخی از دیوارهای مدارس مثل هنرستان چرخکار و مدارس روستایی تخریب شده که در این خصوص سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس باید اقدام لازم را انجام دهد.
مدیرآموزش وپرورش بروجرد اضافه کرد: برخی خرابی‌ها در مدارس به ویژه روستا و سالن های ورزشی بطوری بود که سطح آب بالا آمده و دچار آبگرفتگی شده و سقف برخی مدارس و سالن های تحت پوشش در اثر شدت باران تخریب و دچار خسارت شده و برخی تجهیزات مانند میز نیمکت‌ها، تشک ها و کف پوش های بیشتر سالن ها آب خورده‌ و نیاز به تعویض دارند.
وی ادامه داد: اردوگاه فیال به علت اینکه در معرض سیل بوده خسارات زیادی به آن وارد شده و با توجه به نزدیک شدن فصل اردوی دانش آموزی نیاز است با تخصیص اعتبار ویژه نسبت به تعمیرات اساسی آن از سوی اداره کل نوسازی استان اقدام سریع صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، در بارش های اخیر 130میلیمتر باران در این شهرستان باریده که مجموع بارشهای سال زراعی را به 854میلیمتر رسانده و این درحالیست که مجموع بارش سال زراعی گذشته 181میلیمتر بوده است.
حدود 54 هزار دانش آموز در حدود 400 واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.