به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز یکشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان اداری منابع طبیعی و آبخیزداری دلفان افزود: آتش سوزی در جنگل های استان از سالانه یک تا 2 هزار هکتار به کمتر از 200 هکتار رسیده است.
وی ادامه داد: اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری به اندازه ای است که مقام معظم رهبری اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را برای عملیاتی شدن این امور صادر نمودند.
وی اضافه کرد: تنها راه نجات طبیعت، جلوگیری از فرسایش خاک، غنی بودن منابع آب های زیرزمینی و جلوگیری از سیل توسعه کارهای آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: دلفان دارای ظرفیت های مطلوبی بوده و در سه حوزه آبخیز در این شهرستان بیش از پنج میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
شیرزاد نجفی با بیان اینکه شهرستان دلفان به عنوان پایلوت برای کشت گیاهان دارویی انتخاب شده افزود: هفته منابع طبیعی بیش از 40 پروژه شاخص در استان به بهره برداری رسید که عمده فعالیت های آن، اجرای عملیات آبخیزداری است.
وی تصریح کرد: پنج هزار و 500 هکتار عملیات کاشت نهال و توسعه فضای سبز در مرکز استان انجام گرفته که در سال های گذشته بی نظیر بوده است.
ساختمان اداری منابع طبیعی و آبخیزداری دلفان در زمینی به مساحت 380 متر مربع و با اعتبار پنج میلیارد و 700 میلیون ریال بازسازی شده است.
لرستان 2 میلیون و 100 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.