به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد که در محل مصلی الغدیر این شهر اظهار داشت: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی راهبردهای بازدارندگی، تغییر در رفتار و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را در سر دارد.
وی گفت: ملت و مسئولان نظام اسلامی همواره راهبردهای انقلابی بودن، پیشرفت با تکیه بر ظرفیت های درونی و اعتماد به مردم و جوانان را در مقابل دشمنان در نظر دارد.
وی افزود: آمریکا و استکبار جهانی بدانند فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.

** پیام اصلی بیانیه رهبری این است که انقلابی بمانید و پیشرفت کنید
وی با اشاره به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه بیش از 6هزار کلمه کلیدی دارد و پیام اصلی آن این است که انقلابی بمانید و پیشرفت کنید.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی نقشه راه انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و مسئولان باید این بیانیه را در سیاست گذاری و قانون گذاری هایشان سرلوحه کار قرار دهند.
امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: مردم باید این بیانیه را مطالعه کرده و جوانان برای تحقق آن تلاش کنند.

**مسئولان برای پیشرفت استان تلاش کنند
آیت الله میرعمادی افزود: مسئولان برای پیشرفت استان و حل مشکلات آن سعی کنند از نیروهای جوان و خلاق استفاده کنند و افرادی که انگیزه ندارند را کنار گذاشته و از مشورت و دلسوزی خیر خواهان استان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هر ملتی از نیروی قوی و توانمند استفاده کند ضرر نکرده است گفت: امیدواریم مسئولین به این موضوع توجه کنند و با اعتماد به نفس از نیروهای با انگیزه استفاده شود.

**نسل جوان براساس تعالیم دینی تربیت شوند
نماینده ولی فقیه با اشاره به هشتم اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی افزود: بعد از پیروزی انقلاب نهاد تربیتی در آموزش و پرورش تشکیل شد که هدف آن انتقال ارزش های دینی و انقلابی به دانش آموزان است.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: تعلیم و تربیت فلسفه بعثت پیامبران بوده و رسالت اسلام و انقلاب اسلامی تربیت دینی جامعه است.
وی ادامه داد: امور تربیتی آموزش و پرورش رسالت سنگینی دارد چرا که امروز دشمنان جوانان را مورد هدف قرار داده است و ابزار فساد را ترویج می دهد.
وی بیان کرد: در عرصه فضای مجازی بستر برای انحراف و گناه کاملا فراهم است و در این خصوص تربیت انقلابی و دینی مهم بوده و باید به آن بپردازیم، همچنین از آموزه های دینی بهره بگیریم.
امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: نباید از روش های تربیتی غربی و سند 2030 استفاده کنیم همچنین باید زمینه برای روحیه انقلابی جوانان را فراهم کنیم.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: باید از منظومه فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری استفاده کرد چراکه منظومه ارزشمند آنان بهترین الگو برای تربیت جوانان است.

**حضرت فاطمه الزهرا (س) اسوه حسنه برای مردم جهان است
نماینده ولی فقیه در فرازی دیگر از خطبه های خود به سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و آغاز روز زن و هفته گرامیداشت مقام مادر اشاره کرد و گفت: خصوصیات و ویژگی های برجسته حضرت زهرا سبب شد اسوه حسنه برای تمام مردم بویژه زنان و مادران باشد.
آیت الله میرعمادی افزود: حضرت فاطمه اسوه ائمه بوده چرا که ایشان در خانه وحی رشد عقلی ، جسمی و معنوی پیدا کرد.
وی گفت: او وارث اخلاق نیکو رسول خدا، وارث انفاق مادرش خدیجه کبری است و باید از شیوه اخلاقی و تربیتی حضرت زهرا(س) درس بگیریم.
/6060/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.