شهاب حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه ملی اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری موسوم به (USO) است که فاز اول این طرح از ابتدای سال جاری عملیاتی شد.
حیدری اظهار داشت: با توجه به راه اندازی یکهزار دستگاه خودپرداز روستایی برای ارائه خدمات جدید بانکی، سهم کوهدشت یک دستگاه در روستای خوشناموند و سه روستا در قالب الحاقیه بوده که تمام سرویس های بانکی از جمله حواله، شارژ، دریافت های نقدی و غیرنقدی و پرداخت قبوض از این طریق انجام می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در رابطه با دفاتر آی سی تی روستایی شهرستان کوهدشت گفت: 39 دفتر خدمات پست، 14 دفتر خدمات پست بانک و 23 دفتر نیز کارگزار مخابرات می باشند.
حیدری در خصوص کیفیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه در جاده خرم آباد به کوهدشت نیز افزود: همراه اول در این مسیر مشکل آنتن دهی ندارد و ایرانسل نیز موظف شده تا دوم اسفندماه نسبت به اصلاح پوشش، اقدام نماید.
وی اضافه کرد: اکنون یکهزار و 280 روستای استان اینترنت پرسرعت دارند و پیمانکار این طرح در 755 روستا مشخص شده که تلاش می شود تا شهریور 98 تحویل شود.
حیدری کاهش شکاف دیچیتالی را مهمترین هدف دسترسی به اینترنت برشمرد و ادامه داد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار باید به شبکه دولت الکترونیک متصل شوند و امکان انجام امورچهارگانه آموزش، کشاورزی، سلامت و بانکداری از این طریق فراهم شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.