به گزارش ایرنا، علیرضا ملکشاهی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان سطح شهر پلدختراظهار داشت: پدیده تکدی گری علاوه بر این که چهره، سیما و منظر شهر را نازیبا و مخدوش می کند، برخی آسیب های اجتماعی و نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال دارد.
وی بر ضرورت جمع آوری متکدیان درسطح شهر پلدختر تاکید کرد و افزود: برخی از متکدیان غیربومی هستند که وجود آنها در سطح شهر در شان این شهرستان نیست که باید توسط شهرداری و با همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی جمع آوری شوند.
معاون فرماندار پلدختر با بیان این که براساس قانون، تکدی گری جرم محسوب می شود، بیان کرد: متکدیان در چهارراه ها، تقاطع و گذرگاه های این شهر با سو استفاده از عواطف، احساسات و عقاید مذهبی مردم اقدام به پدیده شوم اجتماعی تکدی گری کرده که این امر باعث عدم اعتماد مردم به نیازمندان واقعی می شود.
ملکشاهی اضافه کرد: با توجه به روحیه مردم در کمک به افراد مستحق که به شایستگی وجود دارد از شهروندان می خواهیم به هیچ وجه به متکدیان کمک نکنند.
وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی، حس ترحم شهروندان نسبت را به متکدیان از بین برود و مردم نباید بدون آگاهی انفاق کنند.
رئیس اداره بهزیستی پلدختر نیز در این نشست گفت: متکدیانی که در این شهر اقدام به تکدی گری می کنند مجهول الهویه نیستند بلکه با بررسی های به عمل آمده آنها کولی و غیربومی و زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قراردارند که با این وجود دست به تکدی گری می زنند و علاوه بر نازیبا جلوه دادن چهره شهر نارضایتی شهروندان را نیز در پی دارد.
عبدالرضا پاپی الوار بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای جمع آوری متکدیان تاکید کرد و افزود: طرح جمع آوری متکدیان تا قبل از پایان سال جاری در شهر پلدختر حمایت چند جانبه دستگاه های متولی را می طلبد.
7273/7272
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.