به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه در نشست بررسی تدوین طرح زیست محیطی تالاب بیشه دالان در محل فرمانداری بروجرد افزود: احیا تالاب بیشه دالان می تواند رونق اقتصادی و گردشگری را در منطقه و شهرستان ایجاد کند.
وی اظهارداشت: جوامع محلی با کمک فعالان محیط زیست چالش ها و موانع احیای تالاب بیشه دالان را بررسی و سریع طرح را تدوین و تهیه کنند.
فرمانداربروجرد با اشاره به اینکه تالاب بیشه دالان می تواند در منطقه رونق گردشگری ایجاد کند، بیان کرد: باید از ظرفیت های بکر و طبیعی در جهت معرفی شهرستان بروجرد و جذب گردشگر استفاده کنیم.
رئیس اداره محیط زیست بروجرد اضافه کرد: برای احیای تالاب بیشه دالان نیاز به اختصاص بودجه استانی و ملی است و این موضوع در کارگروه برنامه ریزی شهرستان بروجرد پیگیری می شود.
مصطفی مصطفی وند افزود: تالاب بیشه دالان می تواند در بحث گردشگری، بوم گردی، پرنده بینی، زراعت گشت های مرتبط با زیست گاه منطقه و صنایع دستی در رونق اقتصادی منطقه موثر باشد.
وی اظهارداشت: احیای تالاب بیشه دالان با محوریت جوامع محلی و ادارات مرتبط دنبال می شود و هیچ ضرری متوجه کشاورزان منطقه و جوامع محلی نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه جلسه تصمیمات لازم در راستای تدوین طرح زیست محیطی تالاب بیشه دالان توسط اعضا بررسی شد.
وسعت تالاب بیشه دالان 903 هکتاربود که در سال های اخیر در اثر تخریب محیط زیست کاربری اصلی خود را از دست داده به کمتر از 400 هکتار رسیده است.
تالاب بیشه دالان در 15 کیلومتری جنوب شرقی بروجرد و در دشت سیلاخور واقع شده است.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.