به گزارش ایرنا احمد مراد پور شامگاه شنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: متاسفانه برخی از مدیران فکر می کنند اعتبارات مازاد داریم و می توانند نقدی آن را دریافت کنند اما اصلا بدین شکل نیست اگر ابنیه ای آسیب دیده باید میزان خسارت آن برآورد شود، تا به ستاد بحران ارسال شود.
وی ادامه داد: لرستان جزو استان های آسیب دیده از خشکسالی قرار نگرفته بود که با پیگیری جمعی با مدیریت استاندار در نهایت لرستان به لیست استان های آسیب دیده از خشکسالی اضافه شد.
مراد پور افزود: با پیگیری مداوم می شود به نتیجه رسید و برای سال های آینده اطلاعات استان در این خصوص به نحوی کامل شود که در آن مسایل و مشکلات در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص میزان بارندگی در روزهای آتی در استان بیان کرد: دستگاه های امدادی باید در آماده باش کامل باشند، در سیلاب افرادی که در بستر رودخانه ها هستند، آسیب می بینند.
وی اضافه کرد: باید با هشدار به مردم میزان خسارات سیلاب را کاهش دهیم.
مراد پور گفت: هر خانه که در سیلاب اخیر آسیب دیده در مسیر سیلاب بود و باید پرسید که چرا اجازه داده اند در این مناطق خانه ایجاد کنند.
وی بیان کرد: طبیعت زیرکشت بی ارزش می رود، نمی توانیم طبیعت را به دلیل یک لقمه نان نابود کنیم دهیاران باید در این خصوص نظارت کافی کنند.
وی عنوان کرد: برخی از ایستگاه های پمپاژ در حریم رودخانه قرار دارند.
وی افزود: در صورت بروز حادثه در اثر سیلاب می توانیم از استان های همجوار کمک بگیریم اما در هر صورت باید در آمادگی کامل باشیم.
مراد پور اضافه کرد: حادثه رانش زمین در الیگودرز نباید تکرار شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.