به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه ایمنی راههای استان در محل استانداری افزود:ایمن سای راه و کاهش تلفات جاده ای یک بسته فنی، اقتصادی وفرهنگی است که ابعاد مختلفی دارد.
وی ادامه داد: ایران از نظر آمار تلفات انسانی ناشی از تصادفات جایگاه خوبی در جهان ندارد که عوامل انسانی، جاده ای و اقدامات پس از تصادف همچون فعالیت های هلال احمر و اورژانس در این جایگاه تاثیر دارد.
وی با اشاره به کاهش یک و نیم درصدی تلفات ناشی از حوادث جاده ای استان طی هشت ماه امسال گفت: علیرغم اقدامات خوبی که در راههای اصلی انجام شده تلفات جاده های روستایی 74 درصد رشد داشته است.
استاندار لرستان با اشاره به عملکرد مطلوب استان در خصوص کاهش تلفات جاده ای طی نوروز 97 تصریح کرد: نقاط حادثه خیز درون و برون شهری شناسایی شده اما منابع موجود برای ساماندهی و ایمن سازی همه این مناطق محدود است.
خادمی با تاکید بر اولویت بخشی به ساماندهی نقاط حادثه خیز افزود: از مجموع 17 نقطه حادثه خیز استان هشت نقطه حدود 55 درصد تلفات را به خود اختصاص داده اند که با ساماندهی این هشت منطقه، کاهش محسوسی در مرگ و میر جاده ای ایجاد خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: موفقیت و اقدامات مطلوب ادارات جاده ای استان باید اطلاع رسانی شود که متاسفانه در این امر ضعیف عمل شده است.
وی با تاکید بر همکاری صدا و سیمای مرکز استان در این راستا گفت: باید تا نوروز 98 طرح های کوتاه مدت برای بهسازی 17 نقطه حادثه خیز اجرا شود.
استاندار لرستان ادامه داد: مدیران باید فهم مشترکی از یکدیگر داشته باشند و چنانچه مدیری به درک همکاری سیستمی نرسیده است فاکتور اصلی مدیریت را ندارد.
خادمی همچنین اضافه کرد: باید اخبار برخورد با سارقان تجهیزات جاده ای از جمله کابل های روشنایی منتشر شود و رسانه ها در این رابطه کار فرهنگی انجام دهند تا آسیب به بیت المال کمتر شود.
وی گفت: در جلسات گذشته مقرر شده آموزش و پرورش استان لیست معلمانی را که در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال تردد می کنند اعلام کند تا نسبت به حذف عوارض جاده ای از این افراد اقدام شود اما تاکنون لیستی ارائه نشده است.
وی همچنین با تاکید بر همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای واگذاری زمین های دولتی جهت ایجاد پایگاه های اورژانس و هلال احمر گفت: باید در این راستا همکاری لازم اعمال شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.