به گزارش خبرنگار ایرنا ، جعفر بدری سه شنبه شب در نشست شورای اداری بخش معمولان اظهار داشت: دادگستری بخش معمولان در رابطه با حل و فصل پرونده ها عملکرد مطلوبی دارد و دعاوی پیش از ورود به مراحل قضایی حل اختلاف می شوند.
وی بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاه ها تاکید کرد و افزود:همه ما خدمتگزار مردم هستیم و کارکنان ادارات باید امور مراجعان را دراولویت کار خود قرار دهند.
رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: قشر آسیب پذیر و محروم جامعه باید شناسایی و مورد توجه بیشتر قرار گیرند که این امر به کاهش آسیب های اجتماعی نیز کمک می کند.
وی بر ایجاد اشتغال در منطقه بر پایه برنامه ریزی دقیق تاکید کرد و افزود:می توان بر اساس سیاست گذاری درست منافع ملی و ظرفیت ها را کنترل و هدایت کرد و با استفاده از زیر ساخت هایی مانند کشاورزی و ایجاد شغل در منطقه کمک نمود.
امام جمعه معمولان نیز گفت: دستگاه قضا مامن ،ملجا ،پناهگاه و محل ایجاد آرامش برای مردم است.
حجت الاسلام سید محسن موسوی با بیان این که انقلاب بودن تنها به زبان کافی نیست بلکه باید در عمل انقلابی باشیم اظهار داشت: دستگاه قضا از ابتدا مانند آب زلال پای درخت پر ثمر انقلاب بوده و با اقتدار در کنار آن فعالیت کرده است.
بخشدار معمولان نیز در این نشست گفت: برخی مشکلات موجود در این بخش به ویژه در روستاها با وجود معارض رو برو است که نیاز به حل و فصل دارد.
سید حبیب الله موسوی افزود: طرح آبیاری باغات انجیر زیودار ، آب آشامیدنی این منطقه ، تعاونی آبران منطقه چم مورت ، عدم گاز رسانی به روستای افرینه ، تصرف یکسری افراد در منابع ملی و طبیعی از مشکلات بخش معمولان است.
رئیس دادگاه بخش معمولان نیز گفت: جرایم خشن وسازمان یافته در معمولان اتفاق نمی افتد واین شهر یکی ازامن ترین حوزه های استان لرستان می باشد.
مهدی بیرانوند اظهار داشت :85 فقره پرونده در دادگاه معمولان وجود دارد یعنی طی 6ماه اخیرتاکنون 750فقره پرونده وارد این دادگاه شده که ازاین تعداد 765فقره مختومه شده و 15فقره پرونده مثبت می باشد.
وی افزود: موجودی پرونده دراجرای احکام دادگستری معمولان 33پرونده با 288 فقره پرونده وارده که 312 فقره آن مختومه و در این بخش 24پرونده مثبت می باشد.
وی به حوزه قضایی بخش معمولان اشاره کرد و افزود: این حوزه به تمام دعاوی حقوقی وکیفری رسیدگی می کند و بیشترین پرونده ها در این حوزه مربوط به جرایم حوادث ترافیکی،دخل وتصرف اراضی ملی، دعاوی خانوادگی،ضرب وجرح می باشد.
بیرانوند خاطرنشان کرد: اقدام های لازم ازسوی دادگستری معمولان جهت ارتقا امنیت و میزان رضایتمندی مردم ازدستگاه قضایی صورت گرفته است.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.