به گزارش ایرنا، محمود مظفر روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز در محل استانداری افزود: برخی افراد جامعه اهمیت کمتری به نماز صبح و نماز اول وقت نشان می دهند و حضور مردم در نماز جماعات کمتر است.
وی با اشاره به عوامل برخی سستی ها در رابطه با نماز گفت: دلیل کاهلی بسیاری از جوانان و نوجوان بر اساس اظهارات آنها، نه عناد و دشمنی با دین و فریضه نماز بلکه سستی و تنبلی است.
وی تصریح کرد: همچنین آموزش نماز در سنین کودکی انجام نمی شود و با وجود تبلیغات بسیار در خصوص احکام و افعال نماز اما کمتر در رابطه با آثار و برکات این فریضه الهی صحبت شده است.
مظفر ادامه داد: میان رفتار برخی افراد نمازخوان با آموزه های دینی تناقض هایی وجود دارد که جوانان را دچار سردرگمی می کند در حالیکه تکمیل و ارتقا نماز برای تجلی در رفتار افراد بسیاری است تا الگوی درستی برای قشر جوان ایجاد شود.
وی با تاکید بر ترویج شیوه های دعوت به نماز افزود: این امر نیازمند علم و دانش است که در این راستا بیش از 200 مدرس تخصصی نماز به مناطق مختلف اعزام می شوند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: در برخی خانواده نیز والدین نمازخوان هستند اما از کم توجهی فرزند به این مقوله گلایه دارند که برای رفع این مساله نیز فراخوانی اعلام و ایده های دعوت به نماز در قالب های مختلف تهیه شده است.
مظفر با تاکید بر تشویق فرزندان به نماز و پرهیز از توهین و سخت گیری نابجا در این راستا افزود: در ادارات نیز مستحبات و سخنرانی های هنگام نماز کاسته شود تا موجب تضییع حقوق ارباب رجوع و دلزدگی عموم از نمازنگردد.
وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز کشور به عنوان مرکز 118 نماز جامعه فعالیت کرده و شرایط را تسهیل می کند تا موانع اقامه هرچه بهتر و با کیفیت این واجب الهی برطرف شود.
در این مراسم از برخی دستگاه های موفق در حوزه اقامه نماز تجلیل شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.