به گزارش ایرنا، هدف از تعیین این روز ارتقا رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف، و افزایش آگاهی ها در اجتماع است براین اساس باید زمینه پیوستن افراد معلول در تمامی عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه فراهم شود.
بیش از پانصد میلیون نفر در جهان به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند، این افراد هرکجا که باشند و درهر نقطه‌ای از دنیا که به سرمی برند به دلیل موانع ظاهری یا اجتماعی با محدودیت هایی در زندگی خود مواجه هستند.
یکی از معلولان بروجردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معلولیت محبوبیت است از جانب خالق، معلولیت محدودیت است اما ناتوانی نیست.
رضا گودرزی افزود: معلول کسی که برای ادامه زندگیش شاید از دیگران کمک بگیرد ولی بسیاری از افراد جامعه روحیه امید، صبر، استقامت، پشتکار را در عرصه های مختلف از معلول درس می گیرند.
وی با تاکید براینکه معلولان باید خود را باور داشته باشند، اظهارداشت: معلولیت یعنی انعکاس نور و قدرت خداوندی در مخلوقی به ظاهر ناقص ولی با قابلیتی بی نهایت که فرد معلول باید با اعتماد به نفس بالا خود آن را به جامعه نشان دهد.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: هفت هزار و 206 معلول در بروجرد تحت پوشش سازمان بهزیستی شهرستان هستند.
کرم رضا پیردایه افزود: شعارمعلولیت محدویت نیست از سال های گذشته بر سر زبان ها نقش بسته و ما نیز تلاش می کنیم که معلولان افرادی موثر و پویا در جامعه باشند.
وی اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی معلولان کلیه خدمات کلینیکی توان بخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی و شنوایی سنجی در اداره بهزیستی بروجرد رایگان انجام شد.
به گزارش ایرنا، روز جهانی معلولان از سال 1992 که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد هر ساله در 3 دسامبر 12 آذر ماه برگزار می‌شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.