رضا پیری علم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال اعلام وقوع زلزله اخیر کرمانشاه تمامی حوزه ها و زیرساخت های بهداشتی، درمانی، مراکز آموزشی درمانی و فوریت های پزشکی استان لرستان به منظور ارایه خدمات در لازم در حالت آماده باش قرار گرفت.
وی اضافه کرد: تاکنون از طرف وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی لرستان به عنوان استان معین کرمانشاه برای زلزله اخیر اعلام نشده است اما این استان آمادگی کامل در خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه را دارد.
پیری علم تاکید کردکه تمام واحدهای درمانی و مرتبط با بحران دانشگاه علوم پزشکی استان در حالت آماده باش هستند.
وی بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده بیش از 500 تن در این زلزله مصدوم شدند که 95 درصد از آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی ادامه داد: تاکنون درخواست کمک از حوزه درمان این استان صورت نگرفته و مصدومی به استان های معین کرمانشاه اعزام نشده است.
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به قدرت 6.4 ریشتر ساعت 20 و 7 دقیقه و 31 ثانیه یکشنبه شب حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق زلزله غرب کرمانشاه آمار مصدومان این زمین لرزه تا ساعت ١:١٥ دقیقه بامداد ٥ آذر به ٥٤٨ مصدوم رسید.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.