به گزارش ایرنا، کامبیز پورسیف روز پنجشنبه در آیین رونمایی از 10 طرح حوزه دولت الکترونیک و ارتباط ویدئو کنفرانس با بخشداری های اشترینان، کوهنانی و بربرود شرقی در محل استانداری افزود: با توجه به اینکه لرستان بر اساس ارزیابی های نهاد ریاست جمهوری به عنوان استان نخست در تحول دیجیتالی و الکترونیکی کردن مکاتبات اداری انتخاب شده، پایلوت طرح ارسال و دریافت نامه های مردمی از طریق دفاتر پیشخوان شد و امروز این طرح به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: در این راستا افراد نامه های خود برای ارسال به ادارات را می توانند در دفاتر پیشخوان ثبت کنند و مراحل ارجاع به دستگاه تا صدور پاسخ نهایی به صورت پیامک برای آنان ارسال می شود.
وی با تاکید بر پاسخگویی دستگاه های اجرایی به این نامه ها اظهار داشت: کاهش هزینه و خطر تردد در جاده های دور و روستایی و کم شدن استفاده از کاغذ از جمله مزایای این طرح است.
پورسیف گفت: دستگاه های متصل به شبکه دولت شامل اجرای این طرح می شوند و از مجموع 390 دستگاه بخشداری های استان نیز ارتباط 260 دستگاه با شبکه دولت ایجاد شده و مردم این مناطق می توانند از مزایای طرح ثبت نامه در دفاتر پیشخوان بهره مند شوند.
وی گفت: همچنین سامانه دریافت ایده های خلاقانه به نشانی bn-lr.ir برای تجاری سازی ایده ها، میز خدمت الکترونیکی استانداری، سامانه دریافت شکایات انتقادات، سامانه درخواست وقت ملاقات با استاندار و معاونان، اتوماسیون اداری محرمانه استانداری و هوشمند سازی گردش مکاتبات عادی و محرمانه این نهاد نیز ایجاد و راه اندازی شده است.
وی افزود: 10 طرح رونمایی شده بر روی شبکه دولت و مجزای از بستر اینترنت است که تاثیر بسزایی در حذف کاغذ و کاهش هزینه های جانبی دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.