فاطمه یاراحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیمارخاص حدود پنج هزارتن بیمار دیابتی، تالاسمی، پیوندی، دیالیز، اوتیسم ،هموفیلی، EB و سرطان هستند.
وی افزود: امکانات دولتی در این شهرستان مانند آزمایشگاه و مرکز MRI وجود ندارد و این امر موجب شده تا بسیاری از بیماران برای دریافت این خدمات به بخش های خصوصی مراجعه و هزینه های فراوان متحمل شوند.
رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد با اشاره به اینکه دانشگاه کلینیک را با امکات و تجهیزات دراختیار انجمن قرار داده است، بیان کرد: بخش فیزیوتراپی که مورد نیاز این بیماران بوده به رغم مجهز بودن فاقد نیرو فنی و متخصص است.
یاراحمدی اضافه کرد: هم اکنون بیشترین شمار بیماران خاص عضو انجمن، بیماران مبتلا به دیابت با بیش ازچهارهزارتن هستند.
وی ادامه داد: خیرین انجام کارهای خیر را تنها به مدرسه سازی منحصر نکنند زیرا در برخی موارد تامین هزینه های درمانی بیماریک زندگی و در نهایت یک خانواده نجات پیدا می کند.
رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد گفت: این بیماران علاوه بر تحمل درد و رنج بسیار ناچار به پرداخت هزینه های بسیار برای تأمین دارو هستند که اگر این داروها به موقع تامین نشود زندگی این افراد به خطر می افتد.
یاراحمدی تاکید کرد: تأمین هزینه دارو و درمان برای اکثر بیماران خاص با توجه به افزایش قیمت بسیاردشوار است و این افراد در بسیاری از موارد جزء افراد محروم و با وضع اقتصادی ضعیف هستند.
وی افزود: انجمن بیماران خاص شهرستان تا کنون توانسته با حمایت های مادی و ارائه برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی در راستای حمایت از بیماران خاص گام بردارد اما با توجه به افزایش این بیماران و گران بودن دارو نیازمند حمایت بیشتر خیرین است.
رئیس انجمن بیماران خاصر بروجرد اظهار داشت: بیماران خاص در رشته های مختلف ورزشی مانند دارت و شطرنج رتبه برتر کشوری را اخذ کردند که این مهم را می توان به عنوان نمونه ای از تلاش انجمن برای احیای دوباره این بیماران دانست.
یاراحمدی بیان کرد: انجمن با انعقاد قرارداد با پزشک مغز و اعصاب هفته ای یکبار بیماران ام اس را رایگان ویزیت نموده و آزمایشگاه دکترحسنی و مرکز MRI پرتو بروجرد نیز با 20درصد تخفیف بیماران را پذیرش می کند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.