احمد مرادپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به درخواست نیروهای شرکتی شهرداری ها برای تبدیل وضعیت شرکتی به قراردادی، استاندار لرستان به ارسال نامه ای به معاون عمرانی وزیر کشور پیگیر این مطالبه شده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت در خصوص انجام امورات زیربنایی و اهمیت فعالیت در شهرداری ها به عنوان نیروهای متخصص و متعهد، این مهم در همه استان ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری ها به قراردادی، هیچگونه بار مالی برای دولت ندارد چراکه بر اساس بخشنامه های موجودمی توانند به صورت حجمی به پیمانکار اصلح و واجد شرایط واگذار شوند.
مرادپور بیان کرد: بر اساس اعلام مدیرکل دفتر نوسازی تحول اداری و فناوری شهرداری های کشور 50 هزار نفر از نیروهای قراردادی در شهرداری ها تا پایان امسال تبدیل وضعیت می شوند.
وی افزود: بر این اساس 50 هزار نیروی قراردادی با مدرک کارشناسی و بالاتر در بیش از یکهزار و 260 شهر کشور برای تبدیل وضعیت باید در آزمون استخدامی سال جاری شرکت کنند.
وی ساماندهی نیروی انسانی و ترمیم حقوق شهرداران و کارکنان شهرداری ها را از برنامه های دارای اولویت دار دولت عنوان کرد و ادامه داد: لایحه این طرح تقدیم هیات دولت شده است.
همچنین آزمون استخدامی برای جذب 4 هزار نیروی متخصص و مرتبط شغلی در سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها طی سال جاری برگزار می شود.
150 روستا در دولت دوازدهم به شهر تبدیل شده و نیروی انسانی این شهرداری ها نیز تامین شده است.
برابر با تقسیمات کشوری، استان لرستان ۱۱ شهرستان، ۲۹ بخش و ۸۵ دهستان دارد و دارای ۲۴ نقطه شهری است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.