به گزارش ایرنا، قائم مقام اداره کل بهزیستی لرستان در آیین افتتاح طرح بینایی سنجی و پیشگیری از تنبلی چشم که در محل مهد کودک آفتابگردان خرم آباد برگزار شد، گفت: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری های چشمی بخصوص به منظور تشخیص و شناسایی تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال اجرا می شود.
ذبیح الله نادمی با بیان اینکه این طرح همه ساله با شروع آبان آغاز و تاپایان سال ادامه دارد،اظهار داشت: طرح غربالگری تنبلی چشم در 600 مهد کودک و یکهزار و 200 پایگاه توسط یکهزار و 600 مربی آموزش دیده در استان لرستان انجام می شود.
به گفته وی متولدین نیمه دوم سالهای 1391، 92، 93 و 94 که جمعیتی حدود 177 هزار نفر هستند در قالب این طرح مورد معاینه قرار می گیرند.
نادمی یادآور شد: طی سال گذشته در این طرح 94 درصد از جمعیت هدف در بازده های سنی مورد نظر معاینه شدند که 445 مورد تنبلی چشم شناسایی و به متخصص برای درمان معرفی شدند.
وی تصریح کرد : این طرح بطور رسمی امروز آغاز شد ولی در مناطق روستایی و صعب العبور از هفته های گذشته آغاز شده تا بتوان بیماری های مرتبط با چشم و بخصوص تنبلی چشم که دوران طلایی درمان آن 3 تا 6 سال است شناسایی و مورد درمان قرار گیرد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.