به گزارش ایرنا گودرز امیری روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان شرکت ملی پست لرستان به مناسبت روز جهانی پست، اظهار داشت: ایران اسلامی امروزه دارای سیستم نوین و اصل سلسله مراتب اداری و نظام پستی در جهان است.
وی افزود: به دلیل اشکالاتی که در طول زمان ایجاد شده عقب افتاده‌ایم‌ و باید تلاش کرد تا این جا‌ماندگی از دنیا را اصلاح کنیم و در کمترین زمان به هدف برسیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه برخی کشورها با وجود اینکه کمتر از صد سال قدمت در حوزه‌های مختلف به ‌ویژه پست و ارتباطات برترهستند، بیان کرد: توجه به زیر‌ساخت‌های الکترونیکی تا انبار‌های لجستیک ضروری است، در غیر این‌صورت از قافله توسعه عقب خواهیم ماند.
امیری با تاکید بر ضرورت تغییر در نگرش و ماموریت‌ها اضافه کرد: پست یک موسسه جهانی است که مختص با درون کشوری نیست و باید متناسب با پیشرفت جهانی تغییر کند.
وی بحث کاهش هزینه و افزایش در‌آمد را از اهداف استراتژیک هر سازمانی عنوان کرد و ادامه داد: برای حمل و نقل مرسوله‌های پستی از وسایل نقلیه برقی استفاده شود چرا که این مهم در کاهش آلودگی صوتی و محیط زیست بسیار مفید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان افزود: پراکندگی انبارها، مراکز دریافت نامه‌ها و سفارشات در کاهش هزینه‌ها موثر است.
امیری بر تجارت الکترونیکی تاکید کرد و گفت: باید به این موضوع به طور گسترده نگاه کرد و در زمینه‌های مختلف اقتصادی اعم از صادرات، واردات و معرفی محصولات به بازار جهانی همچنین آموزش دانش فنی، تولیدات را به ‌صورت علمی به مردم ارائه داد.
وی اظهارداشت: تحلیل درست از بازار جهانی و ارائه به مردم باعث استقبال از این طرح خواهد شد.
وی اضافه کرد: توسعهICT روستایی باید بیشتر مورد توجه باشد زیرا باعث جلوگیری از مهاجرت و کاهش سفر به شهر و ماندگاری آنها در روستاها می‌شود، از این‌رو تمامی وظایفی که به دفاتر پیشخوان شهری، پستی محول شده به این مراکز نیز داده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان افزود: دستگاه‌های الکترونیک دریافت و‌ پرداخت وجه نیز در روستاها در راستای ارائه خدمات به مردم نصب شود.
امیری گفت: اجرای مکان‌یابی و کد پستی تنها راه توسعه تجارت الکترونیکی و پیشرفت در این زمینه است بنابر‌این باید این موضوع هرچه سریع‌تر نهایی شود.
وی یادآور شد: یکی از معیارهای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، واگذاری وظایف خود به دفاتر پیشخوان شهری، پستی و ICT روستایی خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان تاکید کرد: در راستای جلوگیری از فساد و رانت‌خواری دولت الکترونیکی حاکم شود و باید به گونه‌ای پیشرفت کرد که بتوان دانش خود را به دنیا عرضه کنیم.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.