محمدرضا صفی خانی در این رابطه گفت : در این مدت2 هزار و 320 فقره بازرسی با هدف کشف احتکار از انبارهای استان انجام شد.وی تصریح کرد: در این راستا انبارهای متعدد برنج، پوشک بچه، روغن خودرو، شکر، مواد ارایشی بهداشتی و لوازم خانگی کشف شده و در حال حاضر مقدمات اولیه برای توزیع این اقلام در سطح بازار با هماهنگی تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.

جدیت گشت‌های بازرسی و پیگیری گزارش‌های مردمی
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، نوسانات بازار و اقدام برخی سودجویان نسبت به احتکار کالاهای اساسی، بازرسی ها در استان شدت یافته و مواردی که توسط مردم گزارش شده با جدیت بررسی می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بنا بر قانون و به منظور جلوگیری از عدم تداخل فعالیت انبارهای فعال و انبارهای احتکار کالا، تمامی واحدها باید نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع اقدام کنند.

احتکار مواد غذایی

صفی خانی اضافه کرد: به همین منظور، اول تا پنجم هر ماه باید موجودی انبار در مرکز ثبت واقع در سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود و در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی همچنین گفت: امسال بیش از 35 هزار فقره بازرسی با همکاری سایر دستگاه‌ها از واحدهای صنفی صورت گرفته که نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 600 پرونده تخلفاتی در این مدت اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده نیز 250 درصد افزایش داشته است.

درخواست همکاری مردم با گشت‌های بازرسی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.

صفی خانی افزود: افرادی که انبارهای احتکار کالا را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند در صورت صحت موضوع، پس از صورتجلسه کالای مکشوفه، از آنها تقدیر خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1024590
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.