به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در بازدید از یک فروشگاه زنجیره ای سطح شهر خرم آباد افزود:خانواده ها نباید نگران کمبود کالا به ویژه اقلام اساسی شوند چرا که دولت در این خصوص برنامه ریزی کرده است.
وی ادامه داد: طی ماه های اخیر مشکلاتی در سطح بازار ایجاد شده و برخی اقلام نیز تغییر قیمت داشته اند اما نبود کالا در سطح بازار تاکنون گزارش نشده است.
وی با تاکید بر قائل شدن تفاوت میان گرانی با گرانفروشی اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهایی که وابستگی ارزی یا گرانی مواد اولیه و نهاده ندارند به هیچ وجه قابل قبول نیست.
استاندار لرستان گفت: همچنین گران شدن اقلامی که هزینه های مصرفی تولید، آب و برق و افزایش حقوق نیروی انسانی نداشته اند نیز تخلف است و با جدیت با موارد شناسایی شده برخورد می شود.
خادمی با تاکید بر اینکه کمبود برخی کالاها باید به سرعت جبران شود افزود: تامین اغلب کالاها در فروشگاه های زنجیره ای انجام شده و در این واحدها مشکل کمبود نداریم که با توجه به اعمال تخفیف 15تا 45 درصدی، مردم می توانند مایحتاج خود را از این مراکز تهیه کنند.
وی با بیان اینکه اغلب مردم از خرید فروشگاه های زنجیره ای راضی هستند گفت: باید از افزایش قیمت ها عذرخواهی کرد اما بدون شک تلاش می شود با ایجاد ثبات و آرامش در بازار، تعدیل قیمت ها انجام شود.
وی مردم را ناظران خوبی بر بازار دانست و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده انحراف قیمت واحدهای صنفی و عمده فروش، مراتب را با دستگاه های مربوط از جمله سامانه تلفنی 124 درمیان بگذارند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.
40 شعبه فروشگاه زنجیره ای در لرستان وجود دارد.
سه هزار و 829 فقره بازرسی از واحدهای صنفی و انبارهای کالا از ابتدای تیرماه تاکنون در استان انجام شده که سهم واحدهای احتکار کننده از جریمه 290 میلیارد ریالی این بازرسی ها 250 میلیارد ریال است.
7269/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.