به گزارش خبرآنلاین لرستان، در راستای پایش دوره ای مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع و زیستگاههای حساس استان و نیز آشنایی با فعالیتها و مشکلات محیط بانان سختکوش، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به اتفاق روسای ادارات ستادی استان و محیط بانان به مدت دو شبانه روز و با بیتوته در ارتفاعات صعب العبور گردین از این منطقه شکار و صید ممنوع بازدید نمودند.

فتحی بیرانوند ضمن بازدید نظارتی و بررسی ضریب حفاظتی منطقه شکار و صید ممنوع گرین مسافت 60 کیلومتری حد فاصل شهرستانهای بروجرد تا الشتر را در هوای بسیار سرد پاییزی مورد پایش میدانی قرار دادند.

لزوم افزایش محیط بانان در مناطق حفاظت شده

ایشان با بیان اینکه تعداد محیط بانان با وسعت مناطق تحت مدیریت متناسب نیست؛ تلاش و کوشش فراوان محیط بانان علی رغم کمبود ها، مشکلات معیشتی و سختی کار را عامل حفظ گونه های جانوری و گیاهی این مناطق دانست که نشان از تعهد، علاقمندی و انگیزه آنان برای حفاظت از محیط زیست دارد.

منطقه گرین

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در خلال این برنامه گشت و کنترل و بیتوته در ارتفاعات منطقه گرین ضمن ضمن مشاهده چندین گله از گونه کل و بز در ارتفاعات منطقه با ابراز رضایت از وضعیت حفاظتی منطقه از افزایش جمعیت حیات وحش شاخص این منطقه بر اساس آمار برداری سالیانه حیات وحش خبر داد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای منطقه شکار و صید ممنوع گرین از لحاظ غنای حیات وحش و همچنین زیستگاههای ارزشمند با توجه به توپوگرافی خاص و وجود منابع آبی گفت: با تلاش بیشتر و برنامه ریزی اصولی در آینده نسبت به اقدامات لازم برای افزایش سطح حفاظتی این منطقه اقدام خواهد شد و احداث پاسگاه محیط بانی گرین در منطقه کهمان الشتر نیز در همین راستا در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

70 هزار هکتار از منطقه ممنوعه گرین صید ممنوع است

منطقه گَرین از رشته‌ کوه ‌های مهم غرب ایران است که از شمال به شهرستان نهاوند، از شرق به شهرستان بروجرد و از غرب به شهرستان دلفان و از جنوب به شهرستان سلسله محدود است و بیش از 200 گونه جانوری و 500 گونه گیاهی دارد که بیش از 70 هزار هکتار از مساحت آن بعنوان منطقه شکار و صید ممنوع به تصویب شواری عالی حفاظت محیط زیست رسیده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1022471
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.