به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان پسرانه امیرکبیر شهرستان خرم آباد بیان کرد: مدرسه سنگرعلم و دانش و معلمان افسرانی هستند که با تربیت نیروی انسانی توانمند این عرصه را هدایت و رهبری می کنند.
وی افزود: دانش آموزان با تحصیل علم آینده کشور را در اختیار می گیرند و پیشرفت و رشد و تعالی هر ملتی به علم و دانش آن بستگی دارد.
امام جمعه شهرستان خرم آباد اظهارداشت: ارزش علم و دانش برکسی پوشیده نیست و در دین مبین اسلام بر این مهم تاکید بسیار شده است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه علم و دانش مایه سعادت و کمال انسان است، اضافه کرد: هرکجا پیشروی، سعادتمندی و سربلندی وجود دارد در سایه علم و دانش است.
وی ادامه داد: تربیت دینی در کنارعلم و دانش اهمیت بسیاری دارد و دراسلام علم در کنار تربیت قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه علم و دانش سلاح برای جنگ با دشمن هستند، گفت: کسب علم و دانش باید با تهذیب نفس برای مبارزه با جهل و نادانی همراه باشد.
آیت الله میرعمادی افزود: پیشرفت های علمی باعث اقتدار، عزت برای جهانیان است و در ایران در کنار این مهم باید به اخلاق و تربیت دینی هم توجه کرد.
وی با بیان اینکه مسئله نماز و قرآن در راس برنامه های آموزش و پرورش باشد، اظهارداشت: قرآن وسیله ای برای رسیدن به کمال و تقرب به خدای متعال و نماز اوج بندگی به خداوند است.
امام جمعه شهرستان خرم آباد بیان کرد: رسالت سنگین معلمی تعلیم و فهماندن دانش آموزان در مسائل علمی است و در کنار آموختن مطالب علمی باید به فهم و دقت دانش آموزان برنامه داشته باشند.
آیت الله میرعمادی تاکید کرد: دانش آموزان باید اندیشمندانی برای گره گشایی مسائل باشند و در کنار کسب علم به خلاقیت و نوآوری و مهارت آموزی آنها نیز باید اهمیت داده شود.
وی اضافه کرد: پژوهش و پرسشگری از خصوصیات دانش اموز فعال و نخبه است و باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: امروز آموزش و پرورش با این گستره عظیم نیازمند به مشارکت اولیا است و این به معنای مشارکت درتعیین سرنوشت فرزندان خواهد بود.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.