به گزارش ایرنا، احمد مرادپور عصر یکشنبه در نشست ستاد مناسب سازی استان در دفتر معاونت عمرانی استانداری افزود: در حالی که کشور و لرستان آسیب های ناشی از جنگ تحمیلی را تحمل می کنند و جمعیت جامعه نیز رو به میانسالی است اما بسیاری از ادارات همچنان حساسیتی نسبت به مناسب سازی محیط برای این افراد ندارند.
وی با بیان اینکه برخی مناسب سازی ها نه به دلیل نبود اعتبار بلکه به علت عدم اعتقاد مدیران به این مساله انجام نشده تصریح کرد: مدیرانی که این استانداردسازی را در دستگاه خود انجام نداده اند در کوچکترین خدمت به ارباب رجوع، باید اتاق خود را در پایین ترین طبقه قرار دهند تا افراد مجبور نباشند برای ملاقات با آنها چندین طبقه را بدون آسانسور طی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جلسات، مصوبات و ابلاغیه در این خصوص بسیار است اما متاسفانه اجرا مصوبات چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
مرادپور افزود: بر اساس آمار بهزیستی، 49 هزار و 893 نفر معلول معادل 2.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش این نهاد هستند در حالی که متوسط معلولیت در کشور 1.5 درصد است که این مهم ضرورت استاندارد و مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و خصوصی را دوچندان می کند.
وی با تاکید بر شناسایی دلایل متوسط معلولیت بیشتر استان نسبت به کشور بیان کرد: 80 درصد آسانسورهای دولتی در لرستان و 23 درصد آسانسورهای خصوصی ساز استاندارد ندارند که این به معنای نظارت بهتر سازمان نظام مهندسی بر ساختمان های شخصی است.
وی ادامه داد: غیبت برخی مدیران و یا عدم پاسخگویی برخی از آنان به مکاتبات دبیرخانه ستاد مناسب سازی قابل قبول نیست که در این زمینه با تهیه لیست اسامی این مدیران و دستگاه مربوطه برخورد لازم با انان صورت می گیرد.
مرادپور با بیان اینکه جلسه آینده ستاد مناسب سازی با حضور استاندار برگزار می شود گفت: باید به تمامی دستگاه ها ابلاغ شود امسال از اعتبارات تعمیر و تجهیز برای مناسب سازی محیط استفاده کنند تا سال آینده مالی موافقت نامه ویژه ی این امر مبادله شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.