غلامرضا نباتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افزود: متوسط برداشت محصول بادام از هرهکتار باغ آبی یک هزار کیلو گرم و باغ دیم 400 کیلوگرم است.
وی با بیان اینکه بروجرد مقام اول تولید بادام در سطح استان دارد، اظهار داشت: سال گذشته از مجموع یک هزار و 145 هکتار زمین باغی زیر کشت بادام 820 تن بادام برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مجموع باغات مثمر و غیر مثمر این شهرستان را 11هزار و 450هکتاراعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اراضی باغی سالانه 80 هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
نباتی اضافه کرد: سال گذشته 76هکتار از این زمین های شیب دار شهرستان به کشت بادام دیم اختصاص یافته که تا چهار سال آینده برداشت محصول از آنها آغاز می شود.
وی گفت:همچنین 2هزار و 438هکتار از زمین های این شهرستان باغ گردو بوده که به طورمیانگین از هرهکتار 2هزار کیلو گرم گردو تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بهره گیری از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی تولید گردو به سه هزار و 300کیلوگرم نیز افزایش می یابد.
شهرستان بروجرد دارای 69هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و بیش از35 درصد ازجمعیت این شهرستان به صورت مستقیم دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.