به گزارش ایرنا ، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر دوشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ استان لرستان اظهار داشت: باید خدا را شکر کنیم که مبلغ دین خدا و دعوت کننده مردم به سوی خدا هستیم، این مسئولیت بزرگی است و خداوند این مسئولیت را به پیامبران داده است.
وی با تاکید بر اینکه با زبان و با عمل خود می توان برای دعوت به سوی خدا تلاش کرد افزود: آنچه که در منبر و برای تبلیغ دین خدا گفته می شود باید با توجه به موضوع شناسی تبلیغ ، موضوعات مناسب با شرایط روز جامعه باشد.
ایت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در ماه محرم باید موضوعات مناسب با شرایط امروز جامعه بیان شود گفت: در مورد نهضت عاشورا، اگر موضوع شناسی کنیم و با شناخت موضوع مطلب تهیه شود و بعد منبر برویم تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه عاشورا محور مقاومت است اظهار داشت: ارزش ها و شاخص های عبادی ، شاخص های اقتصادی و سیاسی در نهضت عاشورا از جمله موضوعاتی است که مبلغان می توانند در این ماه به آن بپردازند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت:منبر باید پیام داشته باشد و با توجه به هجمه شدیدی که امروز دشمنان علیه انقلاب و نظام دارند منبر باید امید آفرین باشد.
وی افزود: باید ایجاد امید کنیم، نباید دل مردم را خالی کنیم و آن ها را مایوس کنیم، امروز روزی نیست که ما هم بر آتش برافروخته هیزم خشک بریزیم و آن را شعله ور کنیم.
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو جریانی که می خواهد تاثیرگذاری نهضت عاشورا را کم کند، اظهار داشت: هر دو این جریان ریشه در دشمنان دارد، اما گاهی ممکن است ما هم از سر غفلت آن را تکرار کنیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه آنچه در زمان غیبت کبری نهضت عاشورا را زنده نگه داشته علما و روحانیت بوده است، گفت: پرچم عاشورا در دست روحانیت بوده و عالمان دین بودند که در طول این 1400 سال نهضت را زنده نگه داشتند.
آیت الله میرعمادی یادآور شد: الحمدلله تاثیر تبلیغ را در میان مردم می بینیم؛ منطقه ای که روحانی دارد فرهنگش با جایی که ندارد فرق دارد، این اثر کار روحانیون است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.