به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنجشنبه در شانزدهمین اجلاس جهانی پیر غلامان حسینی در باغ گلستان خرم آباد بیان کرد: در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان شاهد برگزاری این
اجلاس در لرستان ولایت مدار هستیم.
وی افزود: خادمان حسینی منتصب به الگوی عزت و شرافت هستید، میزبانی این اجلاس افتخار است و لرستان مهد عالمان وشهیدان و مرکز غیرت و شهامت می باشد.
وی با اشاره به اینکه لرستان بیش از 2500 هبات مذهبی دارد گفت: تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی قدردانی از یک عمر نوکری امام حسین (ع )و انتقال این تجربه به جوانان است.
وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید به این میدان آیند و این پرچم را به دست بگیرند، افزود: حماسه کربلا با مکتب فکری و جاودانگی است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه رمز این جاودانگی چیست که این خورشید همچنان تابناک است، عنوان کرد: افرادی که به دنبال انسانیت هستند تجلی انسانیت را در کربلا جستجو می کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بر خلاف تلاش کور دلان این نهضت تاثیر گذار وماندگار است چرا که اراده و مشیت الهی، اخلاص و بصیرت از دلایل ماندگاری قیام کربلا است.
وی ادامه داد: کسانیکه در طول تاریخ در مقابل این نهضت قرار گرفتند مغلوب شدند و خداوند آنان را نابود کرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: بصیرت یعنی دشمن شناسی و گم نکردن هدف و کربلا تجلی اخلاص و بصیرت بود و اکنون برای ماندگاری نهضت عاشورا تلاش انسان های پاک و مخلص بسیار مهم است.
در این اجلاس از تمبر یادبود اجلاس بین المللی پیرغلامان و سبک سنتی عزاداری مردم خرم آباد رونمایی شد.
520 هیات مذهبی در خرم آباد فعال است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.