به گزارش ایرنا ، رضا عسکری روز پنجشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان پلدختر با بیان این که اتاق پیش سرد یکی از نیازهای اصلی کشتارگاه دام است اظهار داشت: اتاق پیش سرد کشتارگاه دام پلدختر با اعتبار 800 میلیون ریال خریداری شده و هفته آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: نگهداری لاشه دام پس از ذبح در سالن پیش سرد موجب سالم سازی گوشت و از بین رفتن اجرام بیماری زا مانند عامل بیماری تب مالت و ویروس تب کریمه کنگو می شود.
رییس شبکه دامپزشکی پلدختر گفت:گوشت با هدف حفظ سلامت مصرف کننده و جهت جلوگیری از بروز بیماری مشترک انسان و دام در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد به مدت 24 ساعت قبل از مصرف در سالن پیش سرد نگهداری می شود .
عسکری خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم دامپزشکی شهرستان گشت های نظارت بر مواد گوشتی را فعال می کند.
معاون شهردار پلدختر نیز در این نشست گفت: مشکل کشتارگاه پلدختر با واگذاری به بخش خصوصی و تجهیز سالن پیش سرد آن حل می شود.
محمد شرفی نصیری در خصوص وضعیت جمع آوری زباله در سطح شهر نیز اظهار داشت: شستشوی سطل های زباله به صورت مکانیزه انجام می شود اما گاهی اوقات سطل های زباله چرخ دار توسط برخی از شهروندان جابجا می شوند که امید است این مسئله فرهنگ سازی و رفع شود.
وی با بیان این که شستشوی خیابان ها و جداول در دستور کار شهرداری می باشد افزود: در ایام محرم توسط شهرداری کیسه زباله جهت جمع آوری ظروف یک بار مصرف در اختیار هیات های مذهبی قرار می گیرد.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
/60606/7272
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.