به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز یکشنبه با بیان اینکه فرهنگ سازی و ارائه آموزش شهروندی از جمله راهکارهای مدیریت پسماند در شهرها است، گفت: شهرداری این کلانشهر به دنبال آن است تا با تغییر شیوه فعلی، طرح های خاصی را برای جمع آوری زباله اجرایی کند و در این زمینه خواستار مشارکت بخش خصوصی است.
وی افزود: استفاده از روش های نوین در مدیریت پسماند از مباحث مهمی است که مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد؛ چرا که با نظارت دقیق بر مدیریت این بخش می توان علاوه بر کاهش پسماند در بازیافت پسماندهای تولیدی نیز موفق عمل کرد و مشکلاتی که سالیان سال شهر با آن دست و پنجه نرم می کرده را مرتفع ساخت.
شهردار کرج گفت: شهرداری یکی از اولویت های کاری خود را اجرای طرح های خاص در زمینه تغییر روش های سنتی جمع آوری زباله و بازیافت آن قرار داده است و در پی آن است طی فراخوانی، بخش خصوصی را با خود برای مدیریت علمی پسماند شهری همراه کند.
نصیری با اشاره به اینکه مدیریت صحیح و فنی پسماند یکی از راهکارهای کسب درآمد برای شهرداری ها به حساب می آید، بیان کرد: عدم توجه به پسماندها نیز موجب آلودگی محیط زیست و شیوع انواع بیماری ها می شود و وظیفه مسئولان ذیربط تبدیل این تهدیدها به فرصت است و تحقق این مهم در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه مدیریت پسماند در کرج بر پایه روش های نوین اجرایی شود، می توان به امور زیربنایی در راستای توسعه شهر توجه بیشتری داشت و با کاهش آسیب های زیست محیطی موجبات ارتقای سلامت و رضایتمندی شهروندان را فراهم کرد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.