به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از نخستین مرکز درمان ناباروری دولتی قم در مرکز آموزشی درمانی نکویی، هدایتی، فرقانی این استان اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث ناباروری در زوج ها می شود بحث استرس و مشکلات روحی و روانی است، که این معضل بویژه در زنان در مواجهه با خانواده و مسائلی که جامعه به لحاظ سنتی با آن روبرو است، شکل حادتری دارد.
وی با تاکید بر تداوم و استمرار مراحل درمان ناباروری در زوج های جوان افزود: برغم آنکه در برخی موارد زوج ها در مراحل نخستین درمان با رعایت دستورالعمل های مشاوره ای به موفقیت دست پیدا می کنند، ولی باید بدانند که همیشه با همان مراحل اولیه درمان مشکل ناباروری در آنها حل نمی شود، از این رو باید روح امید به آینده را از دست ندهند.
صادقی با اشاره به رشد و توسعه مراکز ناباروری در کشور، این مساله را موجب پیدایش امید، حیات و آرامش در خانواده ها توصیف کرد و افزود: درمان ناباروری زوج ها کار بسیار ارزشمندی است که در مقیاس مادی قابل اندازه گیری نیست و کسانی که به این مراکز مراجعه می کنند انشالله با توکل به خداوند و تلاش، تخصص و همت پزشکان و کارکنان مراکز ناباروری بتوانند به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند.
وی همچنین اذعان داشت: در حال حاضر و به لطف پیشرفتی که در علم و تکنولوژی حاصل شده، بسیاری از موارد ناباروری که قبلا قابل درمان نبود درمان می شود، که امیدواریم با تقویت این بنیه زوج های بیشتری تحت درمان قرار بگیرند.
نخستین مرکز فوق تخصصی درمانی ناباروری دولتی قم تحت عنوان ریحانه با هدف کمک به زوج‌های جوان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.