به گزارش ایرنا، به نقل از مرکز خبر حوزه وی روز سه شنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم افزود: اگر کسی وسط چهارراه خانه شیشه ای بسازد و در آن خانه بنشیند و همه مردم کارها او را ببینند، آیا فضای خصوصی می شود؟ فضای خصوصی به معنای فضای دربسته و دور از چشم است نه این که فضای آشکار را حریم خصوصی بگویند.
این مرجع تقلید اظهار داشت: نمی شود که اگر شیشه پایین باشد فضای خصوصی محسوب نشود و شیشه را بالا بکشند فضا خصوصی شود، این از نظر فقهی پذیرفته نیست، فضای خصوصی جایی است که محفوظ بوده و از دید مردم بیرون باشد و اگر در دید مردم باشد فضای خصوصی محسوب نمی شود.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: کسانی که این حرف ها را می زنند مسأله را به خوبی می دانند اما با غرض ورزی، می خواهند قبح این مسائل را بشکنند و حریم خصوصی بهانه است.
وی ادامه داد: باید هوشیار باشیم تا بدون این که متهم به خشونت کنند از راه های صحیح و قانونی محدود کنیم تا قبح زشتی ها شکسته نشود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر همه ارگان ها کار خود را به خوبی انجام داده و دست به دست هم دهند امنیت و اخلاق در جامعه بیشتر حاکم خواهد شد؛ اما اگر هر کس کار خود را انجام دهد آسیب ها هم افزایش پیدا می کند.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید برای قم به عنوان یک شهر جهانی و مهم حساب مستقلی باز کنند.
وی گفت: امنیت کشور ما بی نظیر است و به طور کلی برخی حوادث در گوشه و کنار واقع شده و این نمی تواند در کلیت امنیت کشور اثر گذار باشد.

*امنیت منحصر به فرد کشور
وی ادامه داد: با وجود فعالیت‎های گسترده فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و برنامه های عزاداری و لیالی قدر خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی در این مراسم ایجاد نشد که بسیار امیدبخش است.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: این امنیت در حالی برقرار است که دشمنان ما با تمام وجود به دنبال زدودن آن هستند.
وی با تقدیر از مسئولان حفظ امنیت کشور خاطرنشان کرد: وجود خطوط قرمز در کشور ما از جمله اینکه کسی نمی تواند مزاحم دیگری شود حفظ این امنیت را سخت تر کرده است؛ ولی متاسفانه عده‎ای بر لزوم شکستن این خطوط قرمز اصرار دارند.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: این عده، نام حلال و حرام دینی را تابوشکنی می‎نهند؛ آنها اسم حلال و حرام دینی را تابوهایی می‎گذارند که باید شکسته شود و به تازگی هم در کلام برخی مسؤولان رده دوم و سوم چنین مسائلی بیان شد که مایه تعجب است.
وی ادامه داد: اگر نظام جمهوری اسلامی را قبول داریم باید این خطوط را نیز که نظام تعیین کرده است رعایت کنیم.
**حربه دشمن برای از بین بردن امنیت
آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز همه روی امنیت کشور ما حساب می‏ کنند به همین دلیل، دشمنان از حربه‎ها و ابزارهای مختلف مانند تحریم، برای از پای درآوردن ملت ما استفاده می کنند و اگر بتوانیم بر این حربه نیز فائق آییم و تحریم ها را بی اثر کنیم دیگر دشمنان از شکست ما ناامید می شوند و سلاحی در دست نخواهند داشت.
وی بیان داشت:پرداختن به مبحث تحریم، کار عاجزان و افراد ناتوان است و موقعیت کشور ما به گونه ای است که دشمن راهی ندارد، ما می توانیم بر تحریم ها پیروز شویم و اگر چنین شود این حربه از دست دشمنان گرفته شده و خلع سلاح می شوند.

*براندازی نظام هدف اصلی آمریکا
این مرجع تقلید با اشاره به یاوه گویی هایی مقامات آمریکایی در زمینه براندازی نظام اسلامی گفت: آنها همیشه به دنبال براندازی بوده اند و به همین دلیل تحریم و محدودیت‎ها را ایجاد کردند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: آمریکایی‎ها وقتی قدرت استقلال ما را می‏ بینند که به آنها باج نمی‏ دهیم و برعکس به خاطر همین ایستادگی شرایط منطقه تغییر کرده است دیگر نمی‏ توانند به اهداف خود برسند.
وی بیان داشت: با توجه به شرایط موجود، امروز روز اتحاد و همدلی است نه اینکه برای مسائل کوچک با یکدیگر اختلاف پیدا کرده و همیشه در فکر مچ گیری باشیم؛، امروز باید دست در دست هم، دشمنانی را که ماهیت نظام ما را نشانه گرفته اند را منکوب کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: این عظمت کشور ما باعث شده که شب و روز رئیس جمهوری و مقامات آمریکا چیزی درباره ایران بگویند زیرا ما مزاحم آنها هستیم؛ باید موقعیت شناس باشیم و به خوبی به وظیفه خود عمل کنیم.
وی با اشاره به تاثیرگذاری ایران در مقابله با داعش در عراق و سوریه گفت: در حل مشکل بزرگ عراق در کنار آنها بودیم و اگر به عراق و سوریه کمک نمی‏کردیم اکنون شرایط به شکل فعلی نبود.

*تاثیرگذاری منطقه ای ایران
وی ادامه داد: حضور ایران مزاحمت برای آمریکا است چون می خواهند منطقه را تحت پوشش خود داشته باشند؛ باید قدر قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم و آن را حفظ کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین گفت: ناامنی های فیزیکی در داخل جمع شده اما ناامنی های فضای مجازی خطر بزرگی است، حل این مشکل کار سختی نیست و می توان با هوشمندی و برنامه ریزی دقیق آن را برطرف کرد.
وی افزود: متاسفانه به رغم اینکه بارها گفتیم اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی و تقویت شود و نیازهای جامعه را تامین کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، نمی دانیم چرا این کار صورت نمی گیرد.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.