فاطمه قنبرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز امیدواری از تحقق انتصاب 30 درصدی بانوان به عنوان مدیران دستگاه های اجرایی در دولت دوازدهم، اظهار کرد: دولت دوازدهم بایستی با استفاده بهینه از این سرمایه های اجتماعی در کابینه خود در کنار احقاق حقوق آنان به پیشبرد اهداف متعالی کشور بپردازد.
وی با بیان اینکه توسعه اجتماعی هر جامعه ای وابسته به توانمندی و مشارکت تمامی اعضای آن جامعه است، افزود: برای تحقق آن باید این فرصت فراهم شود تا تمامی افراد همچون زن و مرد، شهری و روستایی بتوانند در سطوح مختلف محلی، منطقه ای و ملی با فرآیند توسعه و مشارکت همراه شوند.
قنبرپور با تاکید بر اینکه از نظر اسلام زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت کنند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی باید بستر مناسبی برای رشد، کسب تجربه، تحصیلات و استفاده از توانمندی بانوان فراهم شود؛ البته باید این مسئله در مورد کابینه دولت‌ها هم رعایت و در استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه عادلانه رفتار شود.
به گفته وی حفظ کرامت زنان در زمان حاضر به این است که در کلیه شئونات و لایه‌های اجتماعی جامعه و مسئولیت‌ها از این قشر فعال استفاده شود.
قنبرپور با اشاره به عملکرد فرماندار قصرقند که مسئولیت آن را یک بانو برعهده دارد، اظهار کرد: برخی ها معتقد هستند که سپردن مسئولیت های حساس به بانوان کار نادرستی است؛ باید اذعان کنیم که پس از حوادث تلخ اخیر و آغاز فعالیت گسترده ضد تروریستی در کشور، عملکرد فرماندار زن شهرستان قصرقند که به عنوان رئیس شورای تامین آن شهرستان نیز مسئولیت دارد، بسیار قابل تقدیر بود.
به گزارش ایرنا، دولت یازدهم با حضور سه زن در کابینه کار خود را آغاز کرده است.
فاطمه قنبرپور علاوه بر عضویت در اتاق بازرگانی ایران، ریاست کمسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ارومیه را نیز بر عهده دارد؛ وی صادرکننده نمونه کنسانتره کشور در سال 1379 شمسی بوده و عضو شورای اقتصادی مشترک ایران و ترکیه است.
اولین شرکت بین المللی حمل ونقل این استان از سوی این بانوی کارآفرین تاسیس شده است.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.